slipstream/unattended cd-rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Een vraagje. Ik heb ooit een keer een verhaal gelezen van iemand die de perfecte back-up cd-rom had gecreeerd. Hij had Winxp+SP2 op 1 cd gebrand die zichzelf automatisch installeerde. Maar dat niet alleen, nadat XP geinstalleerd was kwamen er nog zo'n 15 programma's achteraan die zichzelf installeerde (zoiets als Hitman Pro) Dat waren programma's als MS Office, een antivirusprogramma, Mailwasher enz. Hij claimde dat alles zichzelf installeerde en dat na ff ruim een uur het hele systeem klaar was om te draaien.
Nu was mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft of weet hoe zo'n unatended cd te maken?

Hier zou ik ook graag een antwoord van willen hebben.
Ik weet wel dat ge batchfiles moet maken met de verwijzing erin maar hoe het juist moet weet ik niet meer juist.

jean

Hi Crash, deze pagina was ik inderdaad al eens tegengekomen. Dit is helaas alleen XP+SP2. Wat ik zo interessant vind is dat het dus ook mogelijk moet zijn met nog meer software-paketten op dezelfde cd en dat al die paketten 1 voor 1 geinstalleerd worden zonder dat je ook maar 1 keer hoeft te klikken. Dus cd erin, pc booten en weglopen. Schijnt dat je zelf eerst dus wat file-tjes moet aanmaken waarin b.v. registratienummers staan en eventuele instellingen van de verschillende softwarepakketten die je dus tevens op de cd zet, waarna de software-pakketten dat zelf "zien" en zich juist installeren. Misschien 1 keer wat moeite doen om zo'n cd te maken, maar daarna groot plezier ervan :).

Mischien dat Tazman(van wie de uitleg is) iets meer kan vertellen hoe je dat moet doen.

Ik zal hem eens een pm sturen met deze vraag. Bedankt voor de tip!

En zou je het antwoord dan hier willen zetten? Dan kan iedereen er iets mee doen :)

Zal ik doen!
edit/
Oeps!!
Ik ben geen verenigingslid en kan dus geen PM sturen naar Tazman, zou iemand Tazman voor mij kunnen inlichten over deze thread? (of weet iemand een andere manier om hem te bereiken?)
Alvast bedankt!
edit/

Laatst bewerkt:
Is dit al doorgegeven aan Tazman?
Ik heb ook al vanalles geprobeerd om meerdere progs op die cd te zetten maar het lukt niet dus alleen winxp en sp2.
Ik zou dus ook graag een antwoord hebben hoe dit anders wel zou kunnen?

mvg

Jean

Helaas door tijd gebrek heb ik zelf nog steeds geen dvd gemaakt waarop winxp + sp2 + een hoop benodigde programma's automatische geinstaleerd worden.

Maar ik heb wel dit http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/ hier vindt je een handleiding ( bijna een boek ) waarin alle aspecten uitgelegt worden hoe een unattend installtie gemakat kan worden inclusief toegevoegde programma's zoals office enz.

Jah lache is dat ;). Wel erg handig.

Enige nadeel is vaak dat zo'n CD na een jaar alweer achterhaald is vanwege alle nieuwe updates, om van nieuwe versies nog maar niet te spreken :).

Die cd's zijn net als ghosts... die maak je toch ook niet 1 keer per jaar?

Nou, ik denk het wel.

Een ghost kun je alleen maken van de huidige systeemstatus. Ik maak een Ghost van een versie install (windows, progs en updates) en niet de hele tijd tussendoor.

Al kan ik me voorstellen dat er mensen zijn dit dit wel doen :).

Ik bedoelde eigelijk dat die progs op je ghost ook updates krijgen en veranderen, dus dat is de zelfde situatie als met die cdroms.

die cd's / dvd's zijn handig met een nieuwe installatie en kun je inderdaad als een soort van ghost zien met dat verschil dat in een ghost alle instellingen zoals e-mail enz er in zitten.

updates zit je altijd mee al gebruik je geen ghost oid updaten moet je eens in de zoveel tijd.

Tazman

Beste Tazman

Ik heb dat van unattended geprobeerd.
Het is een inmens werk en het is moeilijk uitgelegd.
Is soms iemand die een simpeler idee of mogelijkheid heeft?

mvg

Jean

Geplaatst door mumzel
Ik bedoelde eigelijk dat die progs op je ghost ook updates krijgen en veranderen, dus dat is de zelfde situatie als met die cdroms.

Jawel, maar behalve het voorbeeld van TazMan. Ik zet mijn Ghosts altijd op een andere fysiske disk. Nu moet je telkens een nieuw CD-tje maken.

Maar het blijft erg handig hoor :thumb:

Re: Tazman

Geplaatst door jean42
Beste Tazman

Ik heb dat van unattended geprobeerd.
Het is een inmens werk en het is moeilijk uitgelegd.
Is soms iemand die een simpeler idee of mogelijkheid heeft?

mvg

Jean

simpeler idee ? ja is er wel eerste gewoon je windows xp installeren en daarna los al je andere programma's.

Een unattend installatie cd inclu een hoop programma's maken is nu eenmaal wat werk ja en de moeilijkheid valt wel mee het is een kwestie van goed lezen.
Dit soort dingen zijn nun eenmaal niet simpel te maken omdat het geen standaard zaken zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan