slome computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2014
ik wil graag mijn computer wat sneller maken, op dit moment krijg ik niet eens youtube filmpjes afgespeeld.

de processor is een pentium 4 CPU 2.60GHz
het RAM geheugen is 1.50GB
een 32 bits besturingssysteem

ik heb ook in de computer gekeken, en daar blijken 3 geheugenstrips in te zitten van 1 GB.. dus vind ik het raar dat er uberhaupt maar 1,5GB aangegeven word

ik weet niet veel van computers dus ik hoop hier wat wijzer te worden

ik heb ook even een "test" uitgevoerd, daarvan zal ik een foto bijvoegen

ew.jpg

Ja, hallo. Welkom op het forum dan.
Met deze computers kan het nogal eens voorkomen dat er geheugen reepjes gebruikt worden die niet herkend worden door het moederbord. Hiervoor moet je de handleiding bestuderen, deze is te downloaden vanaf de site van de maker van het moederbord, bij de drivers, als je die niet hebt. De chipset drivers zijn eveneens belangrijk. Voor de grafische chip geldt meestal dat je niet glad met vensters kunt schuiven of kan scrollen wanneer die niet geïnstalleerd zijn. Daar zal je het moeten zoeken want de helft van de snelheid onder Windows, komt van het grafische gedeelte.

De geheugen reepjes zou je één voor één kunnen proberen, de computer dan wel van de stroom halen. Je kan dat soort reparaties wel zien op YouTube. De handleiding geeft uitsluitsel over de grootte, snelheid en het enkel of dubbelzijdige. Voldoet het niet aan de eisen en de manier van plaatsing, dan wordt geheugen niet herkend.

Controleer nogmaals de instellingen in de BIOS of Setup.

Vaak is het zo dat de computer te veel te doen heeft omdat deze meteen begint met indexeren en het scannen naar virussen. Bij de eigenschappen van de schijfstations, in verkenner, wil je de indexering voor snellere zoekopdrachten zeker uitgeschakeld hebben staan. Een virusscanner die ongevraagd de schijf gaat controleren moet je kwijtraken. Daarnaast moet je controleren welke onnodige programma's op de achtergrond actief zijn omdat ze mee opstarten. Je gaat daarvoor naar Start > Uitvoeren (bij bureau accessoires?) > type "msconfig" > tabblad Opstarten. Zoek de namen die je niet herkent op Internet. Updaters heb je niet nodig en veroorzaken vaak problemen. Schakel deze dus uit voor probleemoplossing. Ga ook naar de programmagroep Opstarten en verplaats onnodige programma-opstart-versnellers naar een nieuwe map die je "Niet Opstarten" noemt.

Onderhoud wat niet werd uitgevoerd dien je alsnog uit te voeren, zoals defragmenteren en het register controleren. Eusing heeft een gratis registry scanner maar er zijn er veel meer. De harde schijf moet niet bijna vol zijn. Laat nooit de computer on-line controleren via advertenties. Voor de YouTube video's heb je de laatste versie van Flash nodig, dus controleer via het menu van de browser of je add-ons en extensies niet verouderd zijn. Succes.

Laatst bewerkt:
Dank je voor de snelle reactie!
Ik heb nu even binnen in de computer gekeken, en mijn videokaart is 256 MB.
Lijkt mij nogal aan de lage kant.
Als ik een nieuwe (grotere) wil kopen, waar moet ik dan zoal op letten ?
Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan