Slome PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
373
Hallo allemaal,

Als ik mijn PC opstart duur het heel lang voor dat ik een maal op het bureau blad ben, en daarna ook nog eens een kwartier voordat eindelijk het eerste programma een beetje vlot werkt.
Ik heb gehoord dat je dit ook gebruik kunt maken van het menu: Hulpprogramma's voor systeemconfiguratie (ik heb een bijlage ingevoegd)
Je PC wordt sneller als je sommige bestanden weg vinkt.
Maar welke moet ik weg halen zonder dat de PC ontploft als ik hem opstart? En worden die functies dan later nog ingevoegd?

Tips op je PC sneller te maken zijn natuurlijk ook welkom

Alvast heel erg bedankt!

gast0446
 
Doorloop eerst maar de volgende stappen:
  1. Verwijder alle software die u niet meer nodig heeft.
  2. U heeft ook de kans last te hebben van virussen: doorloop deze stappen.
  3. Download CCleaner en doe eerst de clean en de schoont u het register op (een paar keer doen).
  4. Download Defraggler en voer de defragmentatie uit (dit kan zo een hele dag duren maar helpt goed).

Waarschijnlijk zal uw pc hier een stuk sneller van worden. Als dit niet helpt kunnen we u verder helpen met services uitschakelen.

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
de schoont u het register op (een paar keer doen).
Het opschonen van je register middels CCleaner maakt je pc niet merkbaar sneller, én het meermaals uitvoeren hiervan is zinloos..

# Download Defraggler en voer de defragmentatie uit (dit kan zo een hele dag duren maar helpt goed).
Windows' Schijfdefragmentatie kan dit ook, en Defraggler houdt geen rekening met de prefetching van Windows.

# Verwijder alle software die u niet meer nodig heeft.
Los van programma's die meestarten, wordt de pc hier niet sneller van.
 
Laatst bewerkt:
Het opschonen van je register middels CCleaner maakt je pc niet merkbaar sneller, én het meermaals uitvoeren hiervan is zinloos..


Windows' Schijfdefragmentatie kan dit ook, en Defraggler houdt geen rekening met de prefetching van Windows.


Los van programma's die meestarten, wordt de pc hier niet sneller van.

1: als je je pc eens opschoont met CCleaner, wotd je pc er wel sneller van.
2: windows defrag is niet zo accuraat as defraggler (persoonlijk ben ik meer tevreden van auslogic disk defrag)
3: je pc word er wel sneller op, aangezien door het wissen van de programma's meer plaats vrijkomt op de harde schijf en er minder register tags zijn. dit zorgt ervoor dat je pc wel sneller word (HDD heeft minder tijd nodig om de juiste plaats te vinden van de Windows installatie en de pc moet tijdens het opstarten minder register tags doorzoeken, wat je pc ook weer wat sneller maakt).
 
jammer!

Als die tips heb ik al twee dagen geleden uitgevoerd, dus echt veel zin heeft het niet. Maar hoe zit het nou met dat hulpprogramma voor systeemconfiguratie?
 
Als die tips heb ik al twee dagen geleden uitgevoerd, dus echt veel zin heeft het niet. Maar hoe zit het nou met dat hulpprogramma voor systeemconfiguratie?

Misschien snap ik de nieuwe layout van Helpmij niet maar ik kan geen bijlage vinden.
Hoe oud is die pc trouwens?

Ron
 
oeps

Sorry die was ik vergeten.
Mijn pc is ongeveer 5 jaar oud
Hoe krijg ik die er trouwens bij, ik krijg het goede formaat niet

gast0446
 
1: als je je pc eens opschoont met CCleaner, wotd je pc er wel sneller van.
Waar doel je op? De regcleaner, of de "schijfopruimer"? Van beide wordt de pc nauwelijks sneller. Van simpelweg het verwijderen van bestanden (want dat doet CCleaner immers), wordt de pc niet sneller.

2: windows defrag is niet zo accuraat as defraggler (persoonlijk ben ik meer tevreden van auslogic disk defrag)
"Niet zo accuraat"? Heb je hier een onderbouwing voor? Cijfers? Waaruit blijkt dat Windows defragmentatieprogramma minder goed is dan Defraggler?
Auslogic Disk Defrag is een goed programma.

3: je pc word er wel sneller op, aangezien door het wissen van de programma's meer plaats vrijkomt op de harde schijf en er minder register tags zijn.
Dus jij beweert dat een volle harde schijf trager is dan een volle? Dit is niet waar. Tenzij hij écht heel vol zit, dan misschien ietwat.

dit zorgt ervoor dat je pc wel sneller word (HDD heeft minder tijd nodig om de juiste plaats te vinden van de Windows installatie en de pc moet tijdens het opstarten minder register tags doorzoeken, wat je pc ook weer wat sneller maakt).
Je register is hoogstens 20-30 MB groot. Die paar MB die je erop kunt besparen (wat je overigens niet doet door programma's te verwijderen, dan zul je het eerst moeten defragmenteren), zullen weinig winst opleveren.

En wat bedoel je eigenlijk met "register tags"? Wat voor "tags"? Sleutels en waardes? In dat geval geldt mijn voorgaande opmerking.

(HDD heeft minder tijd nodig om de juiste plaats te vinden van de Windows installatie
Daarom defragmenteer je een HDD (overigens geen SSD!), maar verwijder je geen programma's.
Het verwijderen van nutteloze programma's is niet slecht, maar het maakt de pc niet sneller.

Als die tips heb ik al twee dagen geleden uitgevoerd, dus echt veel zin heeft het niet. Maar hoe zit het nou met dat hulpprogramma voor systeemconfiguratie?

Wat is daarmee?
Kijk eens hier en hier. Dat zou in ieder geval op je laatste vraag een antwoord moeten geven.
 
Laatst bewerkt:
Ja!

Dat bedoelde ik nou! Dat tabblad opstarten. Maar wat moet ik daar weg vinken of aanvinken zonder dat er iets gebeurt met de computer?

gast0446
 
Oké!

Ik heb een paar dingen weg gehaald, en hij is iets sneller.
Bedankt voor de tips!

Meers tips zijn altijd welkom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan