slome start pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Mijn pc loopt met name bij het opstarten en vlak daarna een beetje traag, en ik heb een beetje het idee dat het komt door de combinatie RAM-virtueel geheugen.

Ik heb 1152MB RAM (2*512MB en 1*128MB) en ik heb een aparte partitie (H:) op mijn harde schijf aangemaakt van 2 Gb welke door XP naar hartelust mag worden misbruikt voor wisselbestanden. Grootte van het wisselbestand staat op automatisch.

Zoals gezegd, opstarten verloopt wat traag. Ik krijg eerst het splash-screen van XP home editon, en dan wordt het beeld ongeveer 10 seconden zwart voordat er weer actie volgt.

Ook programma's lijken wat startproblemen te hebben, met name de de software welke nogal wat van het geheugen vraagt. Dat is het meest duidelijk bij spelletjes. De framerate van bijvoorbeeld NFSU2 is in het begin duidelijk minder dan na een paar minuten.
Het lijkt wel of het gehuegen eerst flink vol moet lopen voordat alles lekker werkt, net een oude diesel....

Check je PC eens op spyware & virussen.

Als je op ctrl+alt+del drukt en je gaat naar Processen
Maak daar eens een screenshot(printscreen) van, en zet die hier eens neer. Dan kunnen we zien wat er allemaal loopt, en waar die voor dienen, en hoeveel geheugen ze gebruiken.

Virsus, spyware of andere ellende is het zeker niet.

Hoe kan ik een screendump invoegen?

systeembronnen zie bijlage

Bijlagen

• naamloos4.jpg
    naamloos4.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan