Sloom downloaden ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobindeDooie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Hallo,

Als ik een programma ga downloaden voor ubuntu, dan gaat dat heel sloom. Ik kan ook niet hd filmpjes op youtube kijken zonder dat hij steeds gaat laden. Ik kan wel websites bezoeken. Dit gaat vrij snel. Het ligt niet aan het internet zelf, want op alle computers doet hij het gewoon normaal(windows pc). Bij mij in windows doet hij het ook. IK gebruik als draadloze netwerkadapter de sitecom wireless network usb adapter 300n X4

alvast bedankt
Robin

Welke browser en besturingsysteem gebruikt jij?
En welke provider heb je?

Ubuntu 10.10 is gwn traag met internet, je merkt ook wel dat Windows xp,7 veel sneller zijn op internet, dat klopt ja.

Het probleem zit in ubuntu, een bekend probleem.

het is 11.10. maar het rare is dat internet in de browser wel snel is en ik kan nu ook weer hd video's kijken(ik heb het kanaal verandert). maar als ik een programma download ubuntu software center, dan blijft hij op 0 bytes staan. en soms gaat hij wel verder, maar dan geeft hij op het gegeven moment een foutmelding.

@Windowsfaq,

Geen berichten plaatsen, die geen toegevoegde waarde hebben. We weten nu wel dat je gek op Windows bent.;)

Voor sommige draadloze kaarten is een eenvoudige ingreep voldoende, om de verbindingskwaliteit flink te verhogen. Namelijk het uitschakelen van het energiebeheer voor de draadloze kaart. Lees hier verder: Geen of slecht draadloos internet (wifi) -> punt 5. Verder zouden de andere vermelde opties ook de snelhied van je verbinding kunnen verbeteren.
Succes.;)

Laatst bewerkt:
Kijk eens of SElinux niet stiekum mee draait, en of er geen firewall actief is (iptables -L) .. Is dat wel het geval beiden even uitschakelen, en kijken of het dan beter gaat :)

Schakel ipv6 maar eens uit! Volgende opdracht in de terminal zetten dan zal het beter gaan.

Code:
sudo sysctl -w net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan