Sloom internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

diekkie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na diverse updates ( Windows XP ) en instaleren van geluidskaart, beeldscherm adapter, Norton Antivirus 2002 en Firewall 2002 etc is mijn P4 3,2 GHZ met 1 GB geheugen zo sloom geworden als dat ik aan het internetten ben met een 486!
Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Heb breedband van @Home en voor deze instellingen was ie wel snel....

Alvast bedankt

Met die specificaties en @Home Breedband zou je flink snel moeten kunnen internetten (tenzij er in jouw regio een storing of onderhoud is bij @Home, natuurlijk - controleer dat even via http://www.home.nl/abonnee/meldingen/). Weet je zeker dat je geen virussen en/of spyware op je pc hebt staan? Wat de spyware betreft, kun je gebruik maken van de diensten die geboden worden in dit topic.

schakel je norton firewall uit + antivirus.. don't worry, er gebeurd dan niets.

Geplaatst door PuDy

:8-0: Hoezo "gebeurt er dan niets"? Enig idee hoeveel virussen en rondwaren en wat die kunnen aanrichten?

Geplaatst door PuDy

Ben je gek? :8-0: Weet je hoe snel een Blaster wormpje in je PC kan komen? ong. een half minuutje of korter op het I-net zitten :8-0:

[edit] Buffy was me weer voor :D [/edit]

hoe uitschakelen? even op disabled zetten? had het geprobeerd, en hij ( of zij natuurlijk ) was nog langzaam.
Heb een systeem herstel gedaan en heb antivirus niet geinstalleerd, firewall wel.
Systeem is nog steeds snel, ga gewoon voordat ik wat instaleer ff een herstelpunt maken, en als het dan weer zo langzaam gaat kan ik hem gewoon terug zetten.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ps waar kan het aan hebben gelegen, ben er wel benieuwd naar.......

Geplaatst door diekkie
hoe uitschakelen? even op disabled zetten? had het geprobeerd, en hij ( of zij natuurlijk ) was nog langzaam.
Heb een systeem herstel gedaan en heb antivirus niet geinstalleerd, firewall wel.
Systeem is nog steeds snel, ga gewoon voordat ik wat instaleer ff een herstelpunt maken, en als het dan weer zo langzaam gaat kan ik hem gewoon terug zetten.
Bedankt voor de snelle reactie.
Ps waar kan het aan hebben gelegen, ben er wel benieuwd naar.......

Nu stel je dat je hele systeem langzaam was, eerder ging het alleen over internet. Wat is het nu?

Schakel je antivirusprogramma en firewall alsjeblieft niet uit, we zien hier op Helpmij dagelijks welke ellende allemaal ontstaat op onvoldoende beveiligde pc's.

zoals buffy al zei maar een beetje verborgen:

plaats eens een HijackThis logje op het forum.

Laat allereerst je PC op Spyware/Adware/Malware en dergelijke troep scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Dan wordt je log geplaatst en zullen de experts er zo gauw mogelijk naar kijken.

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!

ik denk toch dat het veel beter is om Buffy's en Hans' advies op te volgen dan zomaar je antivirus uit te zetten; dat is pas écht vragen om problemen.

Heb dat hiervoor al eens gedaan, kwam niets uit.
Toen maar de hele schijf geformateerd en XP er opnieuw opgezet.
Heb toen alle updates e.d. gedownload en dingetjes geinstalleerd ( zie bovenaan topic ) en toen werd ie sloom met internet.
Weet dus niet welk stukje software dat doet!
Ik ga hem nu maar even scannen met adware of spybot en dan hoor je het wel.
Voornu bedankt voor al jullie tips.
Groetjes

5 niet serieuze problemen gevonden, deze zijn hersteld.

Ik ga nu naar bed moet vroeg op

weltrusten

Een HijackTHis logje kan nooit kwaad :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan