Sloom Netwerk thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Hoi,

Sinds een aantal weken is ons netwerk thuis aanzienlijk trager geworden. Ik zit een beetje rond te kijken maar ik kan zelf het probleem niet achterhalen. Hieronder het probleem:

We hebben een: D-link Dir 655 Router
-Hier hangt een NAS/netwerkschijf aan - een QNAP
-1 Mac via lan kabel
-1 Laptop via lan kabel
-1 computer via lan kabel
-4 Laptops via draadloos
-2 x Logitech Squeezebox draadloos
-Playstation 3 draadloos
-A.C. Ryan play on HD Mini draadloos
-3 ipad's
-en tot slot een aantal telefoons

Sinds een paar weken is het netwerk aanzienlijk slomer geworden. terwijl de situatie niet veranderd is. er is allen een aantel geleden een telefoon bij gekomen die thuis via wifi werkt. Mij lijkt nou niet dat de router een stuk slomer word door middel van die ene telefoon. Ik weet zo niet hoe oud de huidige router is, kan het hier aan liggen?

Is het misschien tijd voor een nieuwe router of zijn er andere mogelijk heden?

Gr, Mattie94

ja, dat klopt de router gaat uit van het sloomste verbonden apparaat, dus als dat de gsm is, dat klopt dat.
Probeer je router opnieuw op te starten.
Dat wil soms nog wel eens helpen :-P

Ik kan twee dingen bedenken: het wifi telefoon verstaat misschien geen 802.11n. Dus de router schakelt terug naar 802.11g. Dat kan je controleren door het telefoon uit te zetten en vervolgens de router opnieuw gaat starten (desnoods stekker uit stopcontact halen, 5 minuten wachten, en stekker weer instoppen.) Dan alle computer opnieuw opstarten, zodat ze allemaal een nieuw IP adres gaan ophalen. Telefoon niet aanzetten. Is dan de snelheid weer normaal is het misschien het telefoon.

Tweede optie: misschien is het druk op je kanaal. Standaardkanalen zijn 1, 7, 11 of 13. Je kan dus een ander kanaal kiezen.

Succes ermee!

Hmm, allebei geprobeerd. zowel alles uitzetten en nieuw kanaal. maar heeft allebei niet geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan