Sloom_Internet_Telfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

flixy

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Sinds wij Telfort hebben (20mb) is ons internet heel erg traag, de download snelheid haalt net de 2 mb (volgens telfort zouden wij tussen de 17 en 20mb moeten hebben). de snelheid verschilt nog al maar die is nooit hoger geworden dan ong 10mb.

dit is op elke computer zo, windows xp, vista, ubuntu.

Abbo: Telfort internet 20mb + vast bellen (VoIP)
Modem: Zyxel P-2602H-D3A ADSL2+ VoIP IAD
Verbinding: Kabel en Draadloos

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,
Gr Felix

Ik heb precies het zelfde abbonement en modem alleen heb ik de H1A..
Verder heb ik Prima internet. Ook als ik een server op zet in m'n netwerk zeer snel ( van buiten af niet via lan.. )
Zou niet weten waar 't aan ligt ?
Ga eens naar
http://www.speedtest.net/
of klik gewoon HIER
En upload je uitslag eens :)
Cheers,
- Wickedd

Modem: Zyxel P-2602H-D3A ADSL2+ VoIP IAD
Gr Felix

Misschien een heel domme vraag: hebben jullie ADSL over ISDN of ADSL over analog?
Volgens mij is de uitvoering D3A geschikt voor ADSL over ISDN.

Andere oorzaken: hebben jullie een splitter geplaatst en is deze juist aangesloten?

:thumb:

Wat zie je als je naar adsl-modem surft en inlogd... rechtsboven op system status klikt, daarna op Show Statistics klikt? Daar komt als het goed is een popup met de down- en upstream, en andere info... Wat zijn de waarden achter down- en upstream?

Ik weet niet zeker of dit werkt, maar bij onze Prestige 2602H-61 (ooit gekregen van Tiscali) werkt het prima.

theblindman.

snelheid

de resultaten van de test:

Speedtest.net

speedtest.bbned.nl
Your current bandwidth reading is: 1.45 Mbps which means you can download at 185.04 KB/sec. from our servers.

Sinds we Telfort hebben hebbben we geen ISDN meer, maar D3A is de enige die telfort nu nog uitgeeft, en deze is ISDN geschikt volgens de doos.

En de splitter is goed aangesloten volgens de tekst op de splitter, dit was ook bij de oude die wij niet zelf hebben aangesloten, toen was het internet ook sloom (splitter was van oud abbo) maar gehouden toen we telfort kregen.

ik zal zo posten wat de up- en downstream is van de modem (dat kan ik hier namelijk niet).

interfacestatus.png

dit zijn de gegevens 2,714mb download en 0,53mb upload

haal de splitter er eens tussen uit, bij internet + bellen van Telfort heb je geen splitter nodig.

Sinds we Telfort hebben hebbben we geen ISDN meer, maar D3A is de enige die telfort nu nog uitgeeft, en deze is ISDN geschikt volgens de doos.

Vraag eens bij Telford of het D3A modem wel het goede modem is: het betekend dat jullie nog steeds ADSL over ISDN hebben, ondanks dat jullie geen oudewetse telefonie (analog of ISDN) hebben. heb je nog het oude modem: was dat ook voor Annex B (Adsl over idsn)?

Bedankt tmol,

Eigenlijk heb ik de splitter er al eens uit gehaald maar dit gaf problemen, nu dus niet, en volgens speedtest.net haal ik 14mb ipv 2mb, volgens BBned 11mb (ik vertrouw speedtest.net niet echt).

Heel erg bedankt voor het helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan