slot voor op computer aangesloten usb-stick?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheese

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
we hebben zojuist het geval van een vermiste usb-stick met daaraan gekoppeld een software-licentie,
we weten niet hoe de vermissing tot stand gekomen is,
nu vraag ik me af of er slotjes zijn voor dergelijke usb-sticks, die het moeilijker maken dat deze vermist gaan worden (met sleutels bij een centrale beheerder),
als ze gestolen worden moeten er in ieder geval braaksporen gevonden kunnen worden, dan is die soort van vermissing tenminste ondervangen,

heeft iemand een idee? in google heb ik nog niet iets bruikbaars kunnen vinden,
wel ter beveiliging van de stick zelf (encryptie) en om het nog lege slot te beveiligen, maar niet terwijl de stick in de computer zit...

usb-stich beveiliging

nee, ik bedoel, dat de usb-stick, die tesamen met de software-licentie enkele duizenden euro's kost, niet makkelijk uit de computer gehaald kan worden,
want zoals boven genoemd wij missen nu zo'n stick en moeten noodgedwongen een nieuwe aanschaffen (en dat nog los van de mogelijkheden van verzekering),
we weten ook niet of de vermiste stick gestolen is, verloren of misschien wel per ongeluk in een stofzuiger beland is

de software, in dit geval een CAD-programma werkt alleen iswm de stick en een software code, de code hebben we nog wel, maar de stick dus niet,
en om te voorkomen dat dit zich herhaalt dus het zoeken naar een hardwarematige beveiliging..

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je iets van een melding wilt krijgen als er een usb-stick uit de pc wordt getrokken.

hmm...
je zou met een of ander script om de paar minuten kunnen checken of een bepaalde driveletter nog bestaat. maar daar kan ik je helaas niet verder bij helpen. maar ik denk dat je die kant op moet gaan.

usb-stick beveiliging

nee, dat is niet precies de bedoeling, want deze sleutel kan ook na werktijd (schoonmaakbedrijf) kwijt raken (vandaar mijn voorbeeld stofzuiger) en dan staan de computers in de regel uit, dus het gaat me om een beveiliging net als een kamer die je dicht wilt houden dmv een slot, maar nu op usb-nivo

Hoi,

Ik begrijp dat de usb achter slot en grendel moet zitten en toch gebruikt kan worden.
Dus usb stick in de kluis met een usb snoer eraan en deze dus in je pc stekken

fysieke usb-stich beveiliging

modag begrijpt het,
maar zoek iets simpelers, een soort beugeltje over de stick heen en daaraan een slotje,
tegen diefstal en verloren raken is natuurlijk geen 100% oplossing op die manier, maar de gelegenheid wordt kleiner en als er toch gestolen wordt kun je braaksporen aantonen (voor de verzekering, proces verbaal etc.),
vroeger in het floppy tijdperk was er een diskette met daarop een slot, zodat je zonder dat slot de diskette niet kon verwijderen,
dus alle oplossingen met encryptie zijn hier niet aan de orde, omdat het dus de bedoeling is dat de sleutel fysiek niet kwijt raakt, immers zonder sleutel werkt de software=licentie niet meer...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Neem aan dat je op een bedrijf werkt als deze een td heeft misschien dat deze er iets op kunnen creëren . ik zou dat wel aan durven ;)

je kan toch ook alle usb,s aansluiten op de server?
(daar is een speciaal apparaat voor soort hub maar dan anders)
en dan die dellen als netwerk schijf vervolgens
op jou inlog account de usb als netwerk schijf toevoegen

fysieke beveiliging usb-stick

heb al een reactie van fabrikant gehad:

U kunt uw USB poort waar de stick in zit naar binnen laten hangen dmv een zogenaamde re-wire methode. Zie pic 1. De USB bus is van buiten niet meer zichtbaar.

Vervolgens kunt u uw PC op verschillende manieren beveiligen zodat hij niet kan worden opengemaakt of in z´n totaliteit wordt ontvreemd.
Dit is de beste en goedkoopste oplossing.

ik wacht verder nog even af,
want met deze methode is de mobiliteit van de stick die je dan toch af en toe wel wilt weer ver weg,

als beheerder wil ik gewoon met een sleuteltje dit kunnen doen, zonder dat ik hele panelen moet gaan open- en dichtschroeven,
wie weet volgt er nog een simpelere oplossing:d

ps het genoemde pic 1 kan ik niet hier plaatsen omdat ik niet weet hoe dat moet

Laatst bewerkt:
ik heb het idee dat dit er als volgd uit ziet
usb verlengstuk in de usb poort uiteinde in de computer hangen en daar de usb aansluiten

p.s foto toevoegen kan via imageshack en dan de direct link hier plakken of voor het mooie als je een nieuw bericht typt zie je wat knopjes daar zie je ook een plaatje met als text plaatje toevoegen

je kan toch ook alle usb,s aansluiten op de server?
(daar is een speciaal apparaat voor soort hub maar dan anders)
en dan die dellen als netwerk schijf vervolgens
op jou inlog account de usb als netwerk schijf toevoegen

volgens onze CAD-leverancier schijnt dit niet goed te werken, maar het klinkt verder wel simpel in uitvoering

ik heb het idee dat dit er als volgd uit ziet
usb verlengstuk in de usb poort uiteinde in de computer hangen en daar de usb aansluiten

p.s foto toevoegen kan via imageshack en dan de direct link hier plakken of voor het mooie als je een nieuw bericht typt zie je wat knopjes daar zie je ook een plaatje met als text plaatje toevoegen

imageshack? is dat software of een tool van dit forum???

usb1.png

dus zo..

nee dus

of zo

http://img211.imageshack.us/img211/9469/usb1.png

usb1.png

ja gelukt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hoe ziet de pc kast eruit en de usb stick in welke usb aansluiting zit deze?

Hoi,

Hoe ziet de pc kast eruit en de usb stick in welke usb aansluiting zit deze?

staande kast onder buro, Dell T1500
met 4 usb aansluitingen in front en op achterpaneel 4 en ook nog op zijkant lcd-monitor 2 en zelfs ook nog in toetsenbord 2, dus allemaal naar buiten uitstekend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan