Slotje en verplaatsen MIJN DOCUMENTEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

jblommerde

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Hoogstwaarschijnlijk al meerdere malen gevraagd op dit forum echter ik kan er niet echt een antwoord op vinden;
In W7 zijn verschillende mappen voorzien van een "slotje" zo ook de documenten van de gebruiker.
Ik wil graag A) = de betekenis van het slotje, en hoe haal ik het weg ??
B) = wil mijn documenten graag op de D-partitie van mijn HDD, normaal gesproken is dat gewoon de snelkoppeling aanpassen in D:\\mijndocumenten\enz....
echter dat gaat (mag) nu niet meer.
Wie kan mij helpen ???

Alvast bedankt !!

Jac

Bij Eigenschappen onder Beveiliging de groep Geverifieerde Gebruikers toevoegen met alleen leesrechten, Ok en het slotje is weg.

Hoi,
dat slotje op die mappen heeft te maken met machtigingen van bepaalde gebruikers, heb je administratorrechten dan heb je gewoon toegang tot die mappen, ben je met beperkte rechten ingelogd dan kun je er niet in. Het is gewoon een beveiligings-issue meer niet.
Mijn documenten e.d. kun je wel degelijk verplaatsen zoals in XP, niet door "gewoon de snelkoppeling aan te passen" maar rechtsklikken op de map>eigenschappen en dan de doellocatie veranderen. Als dat niet gaat moet je als administrator inloggen.
Succes.
Edit: was te laat.

Laatst bewerkt:
Het slotje is weg, dat was een makkie, bedankt daarvoor.
Echter nu nog naar de D-partitie ??

zie bijlage ...en dan....

Bijlagen

DocsVerplaatsen.JPGOrgLocatieFiles.jpg (let niet op het pijltje maar klik op "verplaatsen")
rechtsklikken op de map>eigenschappen en dan de doellocatie veranderen
Duidelijk genoeg?
Edit: de bijlage is niet te lezen. Plaats een screenshot in Paint, bewerk evt. en sla hem ergens op als jpg en dan gewoon uploaden via de paperclip.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar ik vind de klantvriendelijkheid nou niet zo "toppie".

"snap je het nou of nog niet" is zo'n uitdrukking van "ben jij zo dom ??"

Nou het is nog niet gelukt nee, omdat jij de vraag niet snapt !!
Ik wil gewoon dat de map "Mijn documenten" Niet op C- staat maar op de D-partitie.
Ik hoop dat er iemand reageerd die een wat meer helpdesk - karakter heeft.

Jac

Nou ik vind mezelf niet zo onvriendelijk hoor, maar goed ik had dat
Duidelijk genoeg?
misschien anders moeten formuleren of niet neer moeten zetten (slip of the tongue) bij deze excuses daarvoor.
Heb 2 screenshots toegevoegd om het zo duidelijk mogelijk te maken en ik begrijp heus wel dat je mijn documenten op D: wilt hebben.
Maar dat is toch duidelijk op de plaatjes te zien hoe dat moet? Dat eerste is wel van XP maar dat maakt in feite niets uit. Ik zal eens ff kijken of ik nog andere screenshots heb.
MoveSystemFoldersWin7.jpg
Ik heb even de "favorieten" genomen omdat "mijn documenten" al verplaatst zijn, als je op verplaatsen klikt krijg je een popup venster (verkenner) waar je kunt aangeven waar je documenten naartoe moeten, D: dus (maak daar eerst een map aan). Druk OK en de verplaatsing wordt in gang gezet.
Succes.

Laatst bewerkt:
Beste Mik Zjegger,

Klinkt inderdaad al veel leuker, nou mijn bevinding:
Ik heb op C een map gebruikers staan, daaronder een map met mijn naam : de map "Jac"
Hierbij stond een slotje maardat heb ik weggehaald door "alleen lezen uit te schakelen en de rechten van alle users toe te kennen op die en de onderliggende mappen.
Als ik nu vervolhens naar de eigenschappen ga van de map : Jac, krijg ik nergens de optie "verplaatsen" zoals in jouw screenshot.
Doe ik nu iets fout of zit ik verkeerd te zoeken.

gr.
Jac

Ja zoals je het nu voorstelt is het wel duidelijk, je had het eerst over "mijn documenten" maar waar je het nu over hebt is je persoonlijk account dat je aangemaakt hebt waar alle persoonlijke instellingen (machtigingen,wachtwoorden enz.) betreffende jouw account zijn opgeslagen. Dat is een systeemmap die je niet kunt verplaatsen omdat voor het laden van je account daar je gegevens/instellingen gelezen worden. Dus die map is een onderdeel van je besturingssysteem dat normaliter op C: staat.
Maar als je nu bepaalde submappen neemt, Favorieten, Muziek, Video's en Documenten b.v. die kun je wel van locatie veranderen door rechtsklik>eigenschappen>locatie te kiezen. Daar gaat het toch per slot van rekening om denk ik. Nu komt het nut van de map "Jack" op C: Als je die mappen nou verplaatst dan worden de paden en registerinstellingen aangepast, dat wordt dan in die persoonlijke map in een file (user.ini) opgeslagen/aangepast zodat het besturingssysteem weet dat die mappen verplaatst zijn. Als je nu op de koppeling "Documenten" klikt worden gewoon je documenten geopend terwijl ze op een andere locatie staan omdat dat opgeslagen/aangepast is in je map "Jack"
In het kort komt 't daar op neer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan