sluimerbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hacco

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
ey ik heb een vraag...

Ik zie nu dat ik sluimerbestanden heb op mijn laptop. Ik weet dat als ik ze verwijder dat de sluimerstand uitgeschakeld wordt, maar kan ik de sluimerstand dan weer later inschakelen. en wordt dan de bestanden weer aangemaakt?

m.v.g. Hacco

Wat bedoel je met "sluimerbestanden"? Bedoel je soms de "hiberfil.sys" bestand?
C:\HIBERFIL.SYS (verborgen, even groot als het RAM-geheugen)
De slaapstand maakt een afdruk van het RAM-geheugen, zodat de PC bij het ontwaken uit de slaapstand de draad gelijk weer kan oppakken. De slaapstand wordt vaak bij laptops gebruikt om zodoende de accu te sparen. Wordt de slaapstand niet gebruikt, dan kan het daarvoor benodigde bestand net zo goed worden verwijderd (als dat nog niet was gebeurd). De afdruk van het RAM-geheugen wordt opgeslagen in het bestand C:\HIBERFIL.SYS (ook wel hibernation file genoemd) en is exact zo groot als het RAM-geheugen zelf: het bestand verwijderen kan dus veel ruimte besparen! In- en uitschakelen kan via het onderdeel Energiebeheer van het configuratiescherm, tabblad Slaapstand. Na het uitschakelen is het bestand HIBERFIL.SYS verdwenen.
Bron;
http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html

In Windows Schijfopruiming verwijderd hij de sluimerbestanden als het goed is kan je gewoon sluimerstand gebruiken :thumb:

Naar schijfopruiming: Start >> Alle Programma's >> Bureau-asseciores >> Systeemwerkset >> Schijfopruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan