Sluimerstand defect ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Plots werkt de sluimerstand niet meer.

Ik kan de pc wel afsluiten in sluimerstand maar wanneer ik hem terug opstart krijg ik de melding :
Foutcode 0XC0000411 HIBERNATION_FAILURE

Ik heb sluimerstand al eens uitgezet en terug opgestart maar zonder resultaat, ook met systeemherstel lukt het niet.

IK heb fsc/scannow laten lopen en daar krijg ik de melding : er zijn beschadigde bestanden gevonden maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.

Hoe kan ik dit nog oplossen ?

Laatst bewerkt:
in het SP1 van vista zou een oplossing hiervoor moeten zitten als ik mij niet vergis

en chkdsk zou misschien dan ook nog kunnen helpen

Sp staat er al op.

chkdsk ga ik nu doen.
Sfc/scannow heb ik al gedaan en dara kreeg ik de melding dat er enkele fouten waren die niet konden worden opgelost.
Hoe kan ik die log van fsc/scannow (notepad bestand) hier plaatsen ?
Is wel 15,4 MB groot.

Nee, fsc/scannow zonder de dvd.

Chkdsk gedaan, maar op het einde sluit het schermpje hiervan en zie ik het resultaat niet.

waarom is het nodig om de windows cd in te hebben steken wanneer je sfc/scannow uitvoert?

Het online plaatsen van het logje heeft voor mij geen zin, misschien voor andere mensen maar ik snap er dan toch geen kl**t van :P
Het is ook erg lang altijd en ik zou niet weten waar naar te zoeken...

de chkdsk zou normaal ook een logje moeten hebben na het uitvoeren denk ik...
Welk command heb je dan uitgevoerd? want het is precies wel heel snel gedaan bij jou

Ok, nu via opdracht prompt gedaan en geen fouten gevonden.

ik wist toch ook niet dat je fsc/scannow moest uitvoeren met de windows cd erin...
niemand zegt dit ook.
waarom werkt het dan ook gewoon zo?

een oplossing hiervoor is even het command prompt op te starten (windowsteken + R en dan CMD invoeren) en hier "powercfg /h on" ( zonder de haakjes) in te typen! als het goed is werkt hij dan weer...

Groetjes

Rickiej

Laatst bewerkt:
rickiej--> ja dat kan ze idd proberen, daar had ik ook aan gedacht maar ik dacht dat dit alleen maar was om je sluimerstand terug te krijgen wanneer deze verdwenen was zoals ik wel eens voorhad maar als ik mij niet vergis heeft zij de optie sluimerstand nog

Inderdaad die optie is alleen voor wanneer de sluimerstand uit het startmenu is, maar dat is hier niet het geval.

wanneer je windows dvd erin steekt bij het opstarten kan je windows toch laten herstellen...

Hmm, hoeveel geheugen heeft je computer? Kan namelijk zijn dat je ergens een patchje moet weghalen voor computers die voor het besturingssysteem teveel geheugen hebben.

2 GB geheugen.

De zaak was hopeloos, heb terug Xp Pro met SP3 erop gezet en nu vliegt hij weer.

Die vista is nog niet tip top denk ik, vriend heeft een nieuwe pc gekocht met 4Gb erin en die is ook niet supersnel met vista.

Hangt er maar net vanaf welke services en applicaties je allemaal draait tegelijkertijd he.

ja ik heb er ook al heftig aan gedacht hoor om XP terug te gaan draaien maar ik denk wel dat ik nog zal gaan voor een dualboot :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan