Sluimerstand werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb net Windows 7 geinstalleerd maar heb problemen met de sluimerstand.
Aflsluiten in sluimerstand gaat prima, maar weer opstarten geeft :
De systeemgeheugentoewijzingen zijn niet bewaard gebleven in de firmware van uw systeem tijdens de overgang naar de sluimerstand.
U computer kan niet uit sluimerstand komen.
Status 0xc0000411
Er is een onherstelbare fout opgetreden.
Bestand hyberfile.sys

Systeem :
Moederbord:
CPU Type AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200) 3200+
Moederbordnaam AOpen AK86-L (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Opslag:
IDE controller VIA Bus Master IDE Controller
Opslag controller SCSI/RAID Host Controller
Opslag controller VIA RAID Controller - 3149
Harde schijf WDC WD12 00JD-00HBB0 SCSI Disk Device (111 GB)
Harde schijf WDC WD16 00YS-01SHB1 SCSI Disk Device (153 GB)

Ik heb windows 7 op een partitie van 20GB gezet.

Laatst bewerkt:
De partitie is te klein,na installatie van Win7 is bij mij +/- 18.3GB in gebruik,zonder software,dus de ruimte die je over hebt is te klein om je gegevens (afdruk van je RAM-geheugen) op te slaan voor de sluimerstand.Je had (indien mogelijk) zeker een partitie van 50GB moeten aanmaken.Je hebt nu 99% kans dat systeemherstel niet werkt,defragmentatie enz. omdat je niet genoeg "vrije ruimte" hebt.Als je een paar bestanden naar de prullenbak verplaatst of software installeert is je partitie vol. Ik zou die partitie groter maken evt. d.m.v. externe software.Een besturingssysteem heeft voldoende vrije ruimte nodig om bestanden te kunnen verplaatsen,virtueel geheugen te kunnen uitbreiden en de acties te kunnen uitvoeren zoals hierboven beschreven. Als je een DVD wilt branden b.v. wordt een buffer aangemaakt om de gegevens op te slaan zodat het brandproces niet onderbroken wordt en dus mislukt,als hij die buffer niet kan maken kun je geen DVD's branden enz.
Edit:
C:\HIBERFIL.SYS (verborgen, even groot als het RAM-geheugen)
Zodra de computer in de sluimer- of slaapstand gaat, wordt een afdruk van het RAM-geheugen gemaakt (opgeslagen in het bestand HIBERFIL.SYS) waarmee de computer bij het ontwaken direct de draad weer kan oppakken. De sluimer-/slaapstand wordt vaak bij laptops gebruikt om zodoende de accu te sparen. Wordt de slaapstand uitgeschakeld (via het onderdeel Energiebeheer van het configuratiescherm, taak Wijzigen wanneer de computer in de slaapstand gaat), dan kan het bestand HIBERFIL.SYS (ook wel hibernation file genoemd) net zo goed worden verwijderd (als dat nog niet was gebeurd). Dit kan flink wat ruimte besparen aangezien de afdruk van het RAM-geheugen exact zo groot is als het RAM-geheugen zelf… Start hiervoor de Opdrachtprompt (startmenu, Alle programma’s, Bureau-accessoires) met aanvullende administratorrechten (door met rechts op de snelkoppeling te klikken en te kiezen voor Uitvoeren als administrator) en geef het commando POWERCFG /hibernate OFF. Is de slaap-/sluimerstand achteraf toch weer gewenst? Met het commando POWERCFG /hibernate ON kan het bestand weer in ere worden hersteld.
Bron:SchoonePc

Succes.

Laatst bewerkt:
Het was één partitie van 40Gb en die heb ik in 2 gesplitst omdat op de andere nog xp draait.
Als 7 goed zou werken dan zou ik xp verwijderen en er één partitie van 40 GB van maken, vandaar de kleine partitie.

Maar betreft die partitie van 20 GB met windows 7 op, er is maar 9GB van gebruikt dus is ze toch niet te klein ??
Microsoft geeft ook op :
Systeemeisen Windows 7
1,0 GHz-processor (32- of 64-bits CPU)
1GB RAM-geheugen (32-bits); 2 GB RAM-geheugen (64-bits)
16 GB vrije schijfruimte (32-bits); 20 GB vrije schijfruimte (64-bits)
Videokaart met DirectX 9 met WDDM 1.0 of hoger

P.S :
Ik lees wel :
Windows XP Mode requires an additional 1 GB of RAM, an additional 15 GB of available hard disk space.

Misschien moet ik eens de home versie installeren i.p.v de proffesional ?

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik de Ultimate 64-bits die meer schijfruimte nodig heeft i.v.m. de 32-bits applicaties,hierin heb je een ProgramFiles voor 32-bits en een voor 64-bits.
Omdat ik niet wist welke versie je had,heb ik dat ff aangenomen,nee in dit geval zou je ruimte genoeg moeten hebben,wat dan het probleem is zou ik dan ff ook niet weten.Geeft de probleemoplosser geen problemen aan? Vind je ook niets terug in de logboeken? (run->eventvwr.msc)

Ga straks eens kijken in de logboeken.
Heb eerst de 64bit getest en nu de 32bit maar deze geven beide hetzelfde probleem dus.

Ik heb in de BIOS S3 ingesteld.
Windows 7 werkt voor de rest perfect buiten dus die sluimerstand.
Zou ik niet beter de Bios updaten, misschien zit daar het probleem wel ?

Daar had ik ook al aangedacht,maar bij de updates van het BIOS kan ik geen aanwijzingen vinden dat er een fix bijzit die het probleem v.d. sluimerstand oplost.

IK zal maar terug windows XP er op zetten, zou het verder ook niet weten.
De harde schijf ondersteunt ook windows 7 volgens de website.

Zijn er verder nog dingen die ik kan updaten ?
Moederbord, Bios, enz ??

Laatst bewerkt:
http://slicksolutions.eu/
Mediacenter Standby Tool , deze lost misschien wel iets op? ( bij mij wel... )
Volgens mij kan het even goed zijn dat het gewoon niet werkt omdat je schijfje te klein is ( ook al heb je nog 9 GB over ;)

Het het progje geinstalleerd maar telkens wanneer ik de pc weer opstart uit slaapstand start de pc weer helemaal opnieuw op en geeft hij foutmelding.

Ik geef het op en ga XP opnieuw erop zetten.

Ik heb vandaag de partitie nog eens geformateerd en een keer windows 7 Pro 32bit erop gezet.
Daarna speciaal progje voor de drivers en dit heeft dan 7 drivers geupdate.
Dus nu alles up to date.
Bios staat versie 1.18 op en ik denk dat dat ook de laatste is.

Uiteindelijk vol spanning pc in de sluimerstand gezet.
Weer opgestart en de pc begint terug op te starten net alsof hij uit volledig uit is gezet.
Dus bios scherm, enz. Bij Xp zie je dan windows hervatten verschijnen.

Dan verschijnt :
De systeemgeheugentoewijzingen zijn niet bewaard gebleven in de firmware van uw systeem tijdens de overgang naar de sluimerstand.
Controleer bij de leverancier van uw systteem of er een update voor de firmware is.

Dan komt er een volgend scherm.
Status 0xc0000411
Bestand hyberfile.sys

Er moet toch ergens iets verkeerds zitten ?

P.S :
Mijn harde schijf is 160 GB en verdeeld in 3 partities.
1 : 120 GB
2 : 20 GB , staat xp op.
3 : 20 GB, staat 7 op.

Ik heb vandaag de partitie nog eens geformateerd en een keer windows 7 Pro 32bit erop gezet.
Daarna speciaal progje voor de drivers en dit heeft dan 7 drivers geupdate.
Dus nu alles up to date.
Bios staat versie 1.18 op en ik denk dat dat ook de laatste is.

Uiteindelijk vol spanning pc in de sluimerstand gezet.
Weer opgestart en de pc begint terug op te starten net alsof hij uit volledig uit is gezet.
Dus bios scherm, enz. Bij Xp zie je dan windows hervatten verschijnen.

Dan verschijnt :
Controleer bij de leverancier van uw systteem of er een update voor de firmware is.

Dan komt er een volgend scherm.
Status 0xc0000411
Bestand hyberfile.sys

Er moet toch ergens iets verkeerds zitten ?

P.S :
Mijn harde schijf is 160 GB en verdeeld in 3 partities.
1 : 120 GB
2 : 20 GB , staat xp op.
3 : 20 GB, staat 7 op.
Probeer eens onder XP slaapstand ? Bij Start -> Afsluiten en dan op Shift duwen , dan heb je normaalgezien de keuze voor slaapstand ( anders moet je deze nog inschakelen ergens bij energiebeheer )...

Slaapstand onder xp werkt perfect die gebruik ik al jaren.
Maar die xp in stilaan het beste af dus moet een keertje opnieuw gaan installeren en vandaar dat ik aan windows 7 dacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan