Sluitel lijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bedeegc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Hallo allemaal,

Wie heeft voor mij een eerste opzet om het onderstaande te maken.

Heb op dit moment een aantal verschillende bestanden in excel staan. Het gaat hierom gebouwen, sleutels en personen.
Middels deze lijsten kunnen we controleren of iemand toegang heeft tot een gebouw ja of nee.
Nu zijn het zoveel gebouwen dat het niet meer overzichtelijk is.

Ben dus bezig om dit in Acces te gaan doen, maar is lang geleden.

We hebben ongeveer 120 mensen, Naam - voornaam - paspoortnummer.

Bijna 25 gebouwen / ruimtes, Nummer - Kamer

Deze mensen hebben toegang tot verschillende gebouwen, maar niet iedereen heeft toegang tot dezelfde gebouwen/ kamers.

Het gaat dus om Mensen en Gebouwen en dat zou ik graag in een acces bestand willen hebben.
En dan ook nog eens lijsten per gebouw willen uitprinten.

Er is maar een persoon die aan de Database werkt, wanneer deze gereed is.

Hoe kan ik het beste beginnen / ben al begonnen, maar het klinkt simpel....

Laatst bewerkt:
Iedereen heeft toegang tot het acces bestand.
We hebben ongeveer 120 mensen, Naam - voornaam - paspoortnummer.
Je kunt best 120 personen in een tabel opslaan (uiteraard geen probleem) maar met 120 personen één database gebruiken? Dat is vragen om moeilijkheden. Simultaan gebruik houdt op bij zo'n 5-10 personen; daarboven kun je beter uitwijken naar SQL Server (Express desnoods).

Op dit moment heb ik dus 1 Tabel met daarin de volgende zaken

Id Personeels Id nummer Naam 101 200 300 400
1 4456 Jansen O X O O
2 5485 Hupse X X O O

Voor de gebouwnummers heb ik dus Ja/Nee velden gemaakt.

Maar zo heb ik dus 90 gebouwen en 120 mensen, maar dat is een keer invullen.

Maar als ik een lijst per gebouw wil uit printen dan moet ik volgens MIJ eerst 90 queries maken per gebouw en daarna nog eens 90 raporten...... en dat moet toch makkelijker kunnen.

Laatst bewerkt:
Je kunt in 1 Qu toch filteren per gebouw. Dan hoef je maar 1 Qu en 1 rapp te maken

Deze draad is een beetje naar de achtergrond gezakt, en uit het oog verloren. Voordat een query gemaakt kan worden, moet je natuurlijk eerst de structuur goed hebben. En die is:
1) tabel met personen (PersoonID, Naam, afdeling etc)
2) tabel met gebouwen (GebouwID, naam, locatie etc)
3) koppeltabel toegang. Hierin leg je de combinaties vast van personen en gebouwen. Dus in ieder geval de velden PersoonID en GebouwID. Eventueel aangevuld met ingangsdatum, einddatum, sleutel etc.
Dat vullen doe je desnoods vanuit je import tabellen, dat is nog wel te automatiseren als je de gegevens al hebt. Anders met de hand invoeren op het formulier Toegang.
De rest kan dan inderdaad met één query wel worden uitgedraaid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan