Sluiten Excel document met Visual Basic Code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerac

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Ik gebruik deze code om mijn excel worksheet te sluiten:

ActiveWorkbook.Close savechanges:=False 'true ???

Werkt prima, alleen blijft elke keer de werkomgeving van excel open en eigenlijk wil ik dat die ook volledig sluit. Momenteel sluit workbook alleen maar daarna behoudt ik een lelijk grijs vak met de toolbars van Excel. Kan iemand mij hier mee helpen!

Alvast bedankt.

Ik gebruik zelf onderstaande code. Heb dit als marco gekoppeld aan een knop op het werkblad.

Sub Afsluiten()
'
' Afsluiten Macro
ActiveWorkbook.Save
Application.Quit
End Sub

Ik gebruik zelf onderstaande code. Heb dit als marco gekoppeld aan een knop op het werkblad.

Sub Afsluiten()
'
' Afsluiten Macro
ActiveWorkbook.Save
Application.Quit
End Sub

Bedankt, ik kan het pas dinsdag uitproberen...zal laten weten of het succesvol is...:thumb:

Ok zo werkt tie dan zonder het bestand te saven:
Code:
ActiveWorkbook.Saved = True
Application.Quit

Laatst bewerkt:
Zou het ook zonder saven kunnen want als ik die script van mij gebruik dan werkt tie niet

Je kunt ook alleen Application.Quit gebruiken. Probleem is alleen dat als je werkblad is gewijzigd je een melding krijgt. Door Save te gebruiken heb je dat niet.

Probeer eens om onder
Application.Quit

te zetten en kijk wat er gebeurt.

Zonder code is het lastig om verder te bepalen wat er moet gebeuren. Meestal met dit soort vragen is het handig om even het bestand erbij te plaatsen zodat andere er dan naar kunnen kijken.

Je kunt ook alleen Application.Quit gebruiken. Probleem is alleen dat als je werkblad is gewijzigd je een melding krijgt. Door Save te gebruiken heb je dat niet.

Probeer eens om onder
Application.Quit

te zetten en kijk wat er gebeurt.

Zonder code is het lastig om verder te bepalen wat er moet gebeuren. Meestal met dit soort vragen is het handig om even het bestand erbij te plaatsen zodat andere er dan naar kunnen kijken.

Bedankt geprobeerd maar dat werkte niet, maar het andere wat ik geprobeerd werkt wel. Bedankt voor de tijd en moeite! :thumb:

Oplossing

Even voor het overzicht voor de mensen die snel naar beneden scrollen nogmaals oplossing:

Ok zo werkt tie dan zonder het bestand te saven:
Code:
ActiveWorkbook.Saved = True
Application.Quit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan