Sluiten excel.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenSW

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Beste Helpmij-ers,

Ik zit met het volgende probleem. Vanuit Visual Basic heb ik een formulier gecreeërd voor MS Outlook, waarin ik een excel-data wil uitlezen en terugzetten.

Voor het op de achtergrond openen van excel gebruik ik de volgende code:

Option Explicit
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim appl As Excel.Application
Dim wb As Excel.Workbook

Set appl = CreateObject("Excel.Application")
Set wb = appl.Workbooks.Add
wb.Close False
appl.Application.Quit

Set wb = Nothing
Set appl = Nothing
End Sub

Voor elke keer dat ik deze code run, wordt een apart proces van excel.exe weergegeven in de task manager. Het vreemde is... als ik de rode code weghaal, dan verdwijnt de instantie excel.exe wél in de taskmanager.

Dacht eerst dat het iets te maken had met globale referenties, maar dat is dus schijnbaar niet zo. Wie kan mij helpen? Dit is zo verschrikkelijk frustrerend... heb hier al veel te veel tijd ingestoken :(

Als je die rode regel weghaalt moet die regel eronder ook verdwijnen anders krijg je aan foutmelding. Pas als je een WorkBook opent zie je Excel in je TaskManager verschijnen. Je kan het aantal keren dat Excel wordt geopend verminderen door 1 keer Excel te openen en daarna alleen nog maar workbooks. Scheelt ook weer resources.

Succes!

ik ben absoluut geen kenner van vba en excel. Ben eigenlijk net zelf bezig met mijn eerste excel bestand op te starten vanuit vba in access :o

ik heb het volgende:

Code:
workbookExcel.Close False
appExcel.Quit
Set workbookExcel = Nothing
Set appExcel = Nothing

Terwijl mijn access-programma nog loopt en ik kijk in "Processen", dan staat daar ook nog Excel.exe, zelfs al heb ik in mijn code excel gestopt.. Maar van zodra ik mijn access programma beëindig, stopt ook automatisch Excel.exe

Dus misschien maak je je wel zorgen om iets dan automatisch toch stopt. Of misschien heeft het iets te maken met de volgorde waarmee je de dingen zet.

Is maar een idee é ;)

Is beetje hetzelfde als met Outlook bij mij. Als ik Outlook start, start er ook automatisch winword.exe Als ik outlook afsluit, stopt word ook automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan