sm bus controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
bij hardware staat bij overige apparaten een geel vraagteken daaronder staat ook met een vraagteken ,sm bus controller ,waar dient dit voor ? ,ik heb geprobeerd het stuurprogamma te laten bijwerken dit lukte niet daarna heb ik de instalatie ongedaan gemaakt en de pc opnieuw opgestart ,dan wordt er wel nieuwe hardware gevonden en probeert de pc deze te instaleren terwijl ik verbinding heb met internet echter ik krijg de melding dat hij de stuurprogramma s mist ,nu heb ik de cd winxpro zou ik met deze cd wel dit kunnen laten instaleren?

Waarschijnlijk een moederbord driver, je zal deze van de moederbord cd-rom moeten installeren of de drviers bij de moederbord fabrikant downloaden.

dat is een onder deel van de nivida chipset je dien de drivers (forceware) te instaleren.
de huidige ide drivers van windows worden dan vervangen door de nivida bus drivers.
soms geeft dit problemen en blauw schermen er woord daarom ook aangeraden om,
de laaste nivida drivers te instaleren voor dit onderdeel.
aangezien je de rest ook niet hebt geinstaleerd doe je die ook gelijk even.
je vind ze hier http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Laatst bewerkt:
bedankt ik heb even gekeken maar welke heb ik nodig? de platform drivers? het is trouwens niet voor deze pc bedoelt maar voor de pc doe op zolder staat en daarin zit een radeon 900 kaart,het is dus niet voldoende om de win xpro cd te gebruiken om de ontbrekende bestanden te instaleren ,vanavond zal ik verder kijken ,als het goed is moet ik op zolder via internet de juiste drivers kunen vinden .

het maakt niet uit of deze een readon kaart bevat.
het gaat hier om de moederbord chipset drivers.
je heb inderdaad de platform drivers nodig kijk wel naar de chipset versie dat is belangerijk

als het een oude pc is kan het een nforce 2 of 3 wezen.
raad je ff aan om even te kijken als je het moederbord doosje niet meer hebt.

Laatst bewerkt:
Wat heeft dat nou met nForce te maken:confused: , elke chipset gebruikt de System Management driver, Intel, Via, Sis, etc.

Hoi!

@Lange Pier: Helemaal gelijk natuurlijk !

@Virtuosa: Als je iets niet prcies weet hou dan een slag om arm.

@ TS: Kijk even voor de juiste chipset. Heb je het CD'tje vamn je MOBO niet meer, kun je de chipset-drivers downloaden op de site van de fabrikant van je MOBO.

Greetz,

Harry.

heb geen ervaring met intel maar heb zelf dus op de nivida borden dus ook dat onderdeel.
maar zo als ik gezegt hat moet hij ff kijken,
dat lijk mij dus ook geen moeite wel ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan