small business 2008 problemen met outlook en owa

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramsy_b

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2005
Hoi allemaal,

Ik moet een small business server 2008 installeren. Heb alleen wat ervaring met windows server standaard, niet met exchange en owa en dergelijke :confused:
Ik heb de installatie gedaan en een testaccount gemaakt: dit gaat goed. Verder heb ik de gebruiker een smtp mailadres gegeven en via de pop-connector het pop mail adres aangegeven. Ook dit gaat nog goed, dus verzenden en ontvangen van mail gaat goed.

Nu is het alleen zo dat als ik op het werkstation inlog als de gebruiker en outlook start dat outlook verbinding probeert te maken met remote.bedrijfsnaam.nl\owa?? en er wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord.
De site van het bedrijf wordt gehost bij one.com De site waar outlook verbinding mee probeert te maken bestaat natuurlijk niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Kan ik makkelijk bij one.com een aanpassing doen zodat als iemand naar die site zoekt uitkomt bij mijn server. Of denk ik totaal verkeerd.
Ben ook niet zo thuis in DNS dus durfte niet zo goed te klooien bij one.com in de instellingen. De gebruikersnaam en wachtwoord waar om wordt gevraagd, zijn deze hetzelfde als de inlognaam en ww in het domein?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Ramon

bij one.com staat in de support wat je allemaal moet doen om je mail te laten uitkomen bij bv http://mail.smallbuisness2008.be
en op de server is het dan gewoon je AD gebruikers en postvakken aanmaken voor de gebruikers zodat ze kunnen inloggen met hun AD gebruikers naam en pw

de gebruikers naam zal dan zijn bv: naam.voornaam@mijndomein.com
mijndomein.com = het domein dat je hebt opgegeven en ook gelinkt hebt aan one

Het is vrij eenvoudig om dit in te stellen. Allereerst moet OWA ingeschakeld/geconfigureerd zijn op de Exchange Server. Ook moet de desbetreffende gebruiker rechten hebben om in te kunnen loggen in OWA. Als dit allemaal werkt. zou je intern in het netwerk ook OWA moeten kunnen benaderen. Kan je intern in je netwerk OWA benaderen?

Zorg dan je DNS instellingen juist zijn ingesteld, voor meer informatie over DNS records kijk op deze website: http://www.martienvandijk.nl/dns-records/

De juiste DNS instellingen:
Maak een A record aan die je WAN adres laat verwijzen naar in dit geval: remote.bedrijfsnaam.nl/owa
Maak daarna een A record aan die: remote.bedrijfsnaam.nl verwijst naa het WAN-adres van je mailserver. Na max 24u zou deze DNS wijziging compleet moeten zijn doorgevoerd.

Zijn er nog vragen hoor ik het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan