• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Smaller lettertype als tekst te breed is

Status
Niet open voor verdere reacties.

jffry101

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Is het mogelijk om als de tekst in een bepaalde cel te breed is voor een cel, in plaats van de lettergrootte, het lettertype te veranderen? (zoals het 'Passend maken' prinipe)

Zodat het normaal bijv. 'Arial Black' is, als dat niet meer past 'Arial', en als dat ook niet meer past 'Arial Narrow' te gebruiken.

Graag een reactie ;)

Je kan bij opmaak "tekst passend maken" kiezen, maar of dit een oplossing is.:rolleyes:

Of via VW-Opmaak een ander lettertype en/of letterformaat kiezen als de lengte van de tekst bijvoorbeeld groter is dan 5 of welke lengte dan ook. Je kan dan deze formule gebruiken bij VW-Opmaak :
Code:
=LENGTE(A1)>=5

Succes,

Laatst bewerkt:
Hetgeen mijn probleem (denk ik) simpeler maakt, is dat ik werk met (zelfgemaakte) pixelfonts.
Nu dacht ik er aan, om in een ander blad een lijstje te maken met daarin alle voorkomende letters, en daarnaast het aantal pixels het in neemt, in te voeren.
Om daarna de voorkomende waardes op te tellen, en als het maximale aantal overschreden wordt, het lettertype aan te passen.
Dit levert echter een nieuw probleem op:
Hoe krijg ik dit voor elkaar, ik dacht aan een vert.zoeken formule..
Iemand die mij kan helpen?

Groeten,

Jeffrey

Zonder voorbeeldbestand of opzetje is het blind schieten . . . .

Moet dit vóór op je lijndienstbus komen? :D:D:D

grapje. :p

is er nog iemand met een idee?

Ja, sluit deze vraag en begin een nieuwe op het VBA forum, of vraag aan een moderator de vraag daar naar toe te verplaatsen. via VW-opmaak zal het niet lukken wat jij wilt en zal je dus echt bij VBA uitkomen.

Succes,

dan zou ik dit draadje graag willen verplaatsen naar het VBA-forum.
Is er toevallig een moderator die dit voor mij zou kunnen regelen?
In ieder geval bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan