SMART attrib. erg hoog..

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
65
Ik zit met een vermoeden over mijn HDD.

Met Everest kun je van je HDD zien hoe de SMART status is. bij 2 van de 3 harde schijven ziet het er goed uit, maar de Seagate ST3500320AS heeft erg afwijkende resultaten (zie bijlage)

als extra controle heb ik ook maar die van speedfan toegevoegd, hierbij zijn de resultaten ook niet positief te noemen.

ps; Deze harde schijf is 2 weken oud, en hiervoor had ik dezelfde, maar die ging na 4 weken stuk. Aan mijn PC samenstelling zal het niet liggen, er zitten immers al 3 schijven in, die geen problemen vormen.

Is deze harde schijf stuk aan het gaan of moet ik het gewoon negeren?

link speedfan on-line hdd analysis
http://www.hddstatus.com/hdrepshowreport.php?ReportCode=3167232&ReportVerification=B85B286C

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • everest.jpg
    everest.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 51
*bleep* niemand?

Welk merk zouden jullie, anders dan seagate, aanraden.
Ik moet echt de garantie hebben dat de schijf geen fouten krijgt, want ondanks dat ik backup wil ik mijn data niet kwijt [je kunt immers niet ALLES backuppen als je 300 gb aan films/muziek hebt]

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Zowel Everest als de link die je geeft, geven aan dat er niks met je hardeschijf aan de hand is. Er bestaat geen hardeschijf die 100% betrowubaar is. Het kan altijd gebeuren dat een schijf kapot gaat.
 
Ik zit met een vermoeden over mijn HDD.

Met Everest kun je van je HDD zien hoe de SMART status is. bij 2 van de 3 harde schijven ziet het er goed uit, maar de Seagate ST3500320AS heeft erg afwijkende resultaten (zie bijlage)

als extra controle heb ik ook maar die van speedfan toegevoegd, hierbij zijn de resultaten ook niet positief te noemen.

ps; Deze harde schijf is 2 weken oud, en hiervoor had ik dezelfde, maar die ging na 4 weken stuk. Aan mijn PC samenstelling zal het niet liggen, er zitten immers al 3 schijven in, die geen problemen vormen.

Is deze harde schijf stuk aan het gaan of moet ik het gewoon negeren?

link speedfan on-line hdd analysis
http://www.hddstatus.com/hdrepshowreport.php?ReportCode=3167232&ReportVerification=B85B286C

Alvast bedankt.

zoals ik de waarde van spin-up time seek error rate vind ik wel heel snel achteruit gaan in die twee weken mijn ouders hebben dezelfde hdd en ik weet geeneens wat Airflow temprature betekent maar de hdd van mijn ouders heeft bijna de treshold bereikt van Airflow temprature
 
Ik vond het volgende op de engelse wikipedia, pagina over S.M.A.R.T;

Read Error Rate;
Indicates the rate of hardware read errors that occurred when reading data from a disk surface. A non-zero value indicates a problem with either the disk surface or read/write heads. Note that Seagate drives often report a raw value that is very high even on new drives, and does not thereby indicate a failure.

Seek error rate:
Rate of seek errors of the magnetic heads. If there is a partial failure in the mechanical positioning system, then seek errors will arise. Such a failure may be due to numerous factors, such as damage to a servo, or thermal widening of the hard disk. More seek errors indicates a worsening condition of a disk’s surface or the mechanical subsystem, or both. Note that Seagate drives often report a raw value that is very high, even on new drives, and this does not normally indicate a failure.


Conclusie: Het zijn bij mij niet kloppende gegevens die de SMART status doorgeeft. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden dus het zal nu wel goed zijn.

Zorg er gewoon voor dat je minimaal 1x per week een backup van je gehele systeem maakt, dan weet je zeker dat je niets verliest.
Zelf gebruik ik hier Acronis True Image Home, de eerste keer kost veel tijd om en backup te maken, maar nadat je het op vaste tijdstippen plant heb je er geen omkijken meer na.
Waarschijnlijk zijn er ook wel freeware proggies te vinden, maar misschien kan iemand anders die aanbevelen.



bron; http://en.wikipedia.org/wiki/Self-M...ng_Technology#Known_ATA_S.M.A.R.T._attributes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan