Ik moet voor een schoolopdracht een programma maken dat een Smart Card kan inlezen en bewerken.
Ik ben begonnen met maar eens te kijken of ik iets op die kaart zou kunnen inlezen, maar hij doet niet wat ik wil ^^.
In utility.h staat de functie GetErrorString() die een string teruggeeft die de error beschrijft die je als parameter meegeeft.
De output van het programma:
Die foutbeschrijving hoort bij SCARD_W_UNRESPONSIVE_CARD.
De drivers zijn geïnstalleerd, de lezer zit in de USB-poort en de kaart zit in de lezer. Ik heb geen idee hoe je te werk moet gaan als je zo'n chip wilt inlezen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee van hoe ik die foutmelding moet oplossen en verder moet?
En volgens mij is het niet de bedoeling dat die kaart gereset wordt iedere keer als je dit programma runt..
Alvast bedankt ^^.
Ik ben begonnen met maar eens te kijken of ik iets op die kaart zou kunnen inlezen, maar hij doet niet wat ik wil ^^.
Code:
#include <winscard.h>
#include <iostream>
#include "utility.h"
void main() {
std::cout << "Welcome to the WinSCard program." << std::endl;
SCARDCONTEXT readerContext; // context for our card reader
LONG result; // variable used to check for errors
// establish context
result = SCardEstablishContext(SCARD_SCOPE_SYSTEM, NULL, NULL, &readerContext);
std::cout << "Establishing context: " << GetErrorString(result) << std::endl;
SCARDHANDLE cardHandle; // handle to our card
DWORD activeProtocol; // active protocol
// connect to card
result = SCardConnect(readerContext, "SCM Microsystems Inc. SCR33x USB Smart Card Reader 0",
SCARD_SHARE_SHARED, SCARD_PROTOCOL_T0 | SCARD_PROTOCOL_T1,
&cardHandle, &activeProtocol);
std::cout << "Connecting to card: " << GetErrorString(result) << std::endl;
std::cin.get();
}
In utility.h staat de functie GetErrorString() die een string teruggeeft die de error beschrijft die je als parameter meegeeft.
De output van het programma:
Welcome to the WinSCard program.
Establishing context: No error was encountered.
Connecting to card: The smart card is not responding to a reset.
Die foutbeschrijving hoort bij SCARD_W_UNRESPONSIVE_CARD.
De drivers zijn geïnstalleerd, de lezer zit in de USB-poort en de kaart zit in de lezer. Ik heb geen idee hoe je te werk moet gaan als je zo'n chip wilt inlezen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee van hoe ik die foutmelding moet oplossen en verder moet?
En volgens mij is het niet de bedoeling dat die kaart gereset wordt iedere keer als je dit programma runt..
Alvast bedankt ^^.