Smartkaart plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Berichten
396
Ik ben "eindelijk" moeten overstappen naar Windows 10, ik had van alles wel backups, dus geen probleem.
Voorlopig Office 2010 terug geinstalleerd.
Ik heb een aantal Db's met macros's, nu als ik een van deze opstart krijg ik als eerste melding dat ik een smartkaart moet plaatsen.
Kan ik dit omzeilen ? moet toch kunnen zonder dacht ik, maar hoe???

Waarschijnlijk de eerste vraag, zullen er nog wel een aantal komen.

Reeds bedankt voor een antwoordje

Rudi
 
Je vraag is zeker geen standaardmelding van Access; ik vermoed dat je een kaartlezer hebt (gehad) op de oude pc (althans: oude windows) en dat in W10 de driver ervan ofwel niet is meegenomen in de configuratie, of op een andere plek of zo staat. En dat je db dus wél gebruikt maakt van die kaartlezer. De eerste stap is dus zorgen dat de software van de kaartlezer weer op de correcte manier geïnstalleerd is. Als je de driver rechtstreeks aanspreekt in de macro, dan helpt dat vermoedelijk niks en zul je de code moeten aanpassen.
Het kan ook zijn dat de bibliotheek niet goed is gekoppeld; in dat geval zie je in het VBA venster bij <Extra>, <Verwijzingen> vermoedelijk een fout staan bij de betreffende bibliotheek. In dat geval geldt ongeveer hetzelfde: je zult de verwijzing naar de bibliotheken moeten aanpassen.
 
Beste,

bedankt voor het antwoordje, doch op de vorige PC had ik geen smartcard lezen geinstalleerd, dus dat zal zeker niet de fout zijn. De bibliotheek dat zou kunnen maakt ik nu werkt van.

Het is een "gesplitste db" en op de nieuwe PC is het station waarop ze vroeger stond , de DVD reader geworden ( nieuwe zit een SSD schijf)
Nu nog vinden waar ik de verwijzing moet doen naar de nieuwe locatie

Rudi
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan