smartmedia

• Onderwerp starter Onderwerp starter garf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

garf

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2002
ik heb vandaag een kaart lezer gekocht voor mijn smartmedia kaartje van mijn camera
omdat 144 foto’s via een kabeltje naar mijn com poort wel erg lang duurt
de eerste keer dat ik de smartmedia kaart uitleest via de cardreader ging perfect en snel
alle foto’s stonde op mijn harde schijf en toen heb ik via de computer de smartmedia card geformatteerd
en weer terug in de camera gedaan
maar als ik nu foto’s maak slaat de camera het wel op de card op maar als ik hem vervolgens in de cardreader doe kan hij niks uit lezen rara hoe kan dit
heeft iemand een idee voor mij wat ik fout heb gedaan

Hoi, ik weet niet voor jou camera maar ik heb ook smartmedia in mijn fototoestel en in de manuel wordt er wel op gedrukt om de kaartjes met het fototoestel te formateren, mischien is dat de oplossing?
Groetjes

Sterker nog, als ik het kaartje in de pc formateer ziet de camera hem niet meer, toch maar even in de cam formateren.

ik heb de kaart daarna ook via mijn camera geformatteerd dat duurde heel lang en moeizaam
de camera doet er nu ook veel langer over om de foto,s weg te schrijven naar de kaart
maar als ik na een paar foto,s hem weer in de reader doe blijkt er niks op te staan maar als ik kijk bij eigenschapen staat er wel een paar mb op
het is een Olympus camedia c-860l
ben ik nu genoodzaakt om een nieuwe kaart te kopen of is er een programma die hem weer in de originele staat terug kan formatteren
alvast bedankt voor het mee denken

Hallo, ik heb een olympus c720 en heb een usb aansluiting, heb voorlopig nog geen problemen maar heb wel in de manuel gelezen dat z'on kaartje maar een beperkte levensduur heeft. Hoelang dat is dat staat er niet bij. Er staat niets van tijd of veelvuldig gebruik. Als formateren via het fototoestel niet gaat dan vrees ik voor je kaartje.

Groetjes

P.s. welke kaartlezer is het? Ik wou er ook een kopen voor mijn laptop maar wordt toch wel ongerust.

Groetjes

het is een simpel kaartlezertje van sweex maar het licht denk niet aan kaartlezer maar aan mij door te formateeren via de pc

na lang zoeken het boekje van mijn camera gevonden en inderdaad je kan naast de optie wissen ook nog kiezen voor formatteren
na dat gedaan te hebben werken de geheugenkaartjes weer perfect
en nee ik doe het nooit meer via de computer
alvast weer bedankt voor de raad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan