Smartphone advies gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Mijn telefoon is er een tijdje geleden mee opgehouden en ik heb het lang kunnen tegenhouden maar uiteindelijk moet ik ook maar aan de smartphone.

Voordat ik iets koop zou ik graag wat adviezen inwinnen. Blackberry en iPhone vallen bij voorbaat af.

1] Welk besturingssysteem verdient de voorkeur, welke niet en waarom?
2] Welk merk verdient de voorkeur? HTC, LG, Samsung of Sony-Ericsson.

Samsung gelaxy s2 is een heel mooi toestel wel een beetje aan de grote kant vind ik heeft hetzelfde formaat ongeveer als de htc desire hd

wat zijn je eisen nogmeer ?

Lange accu
Goede camera
Android of Windows

Wat is belangrijk voor je?

Qua besturingssysteem kom je natuurlijk snel uit op Android. Persoonlijk vind ik windows phone 7 echt helemaal niets. Nu heb ik al weinig op met microsoft, maar voor mij is het een halfslachtige apple-cloon met alle beperkingen en zonder de allure. Er is ook minder software voor en een hoop software is na bijna twee jaar nog steeds niet officieel beschikbaar in Nederland.

Merk is sterk afhankelijk van wat je met je telefoon wilt doen. HTC heeft goede garantie, maar doet weinig aan updates, is moeilijk te unlocken en ik ben geen fan van hun "sense" schil. Samsung geeft goede value for money. Doet redelijk onderhoud aan de telefoons en laat redelijk veel toe standaard. Mocht je toestel eenmaal defect zijn is de service wel redelijk laks (hoewel ik hier heel wisselende dingen over hoor). LG ken ik niet goed. Sony-E/// is het makkelijkst te unlocken. Echter is het van Sony en daar ik een enorme hekel heb aan Sony ga ik die niet aanbevelen :P .

Laatst bewerkt:
Ook is nog de vraag hoeveel je wilt betalen, als je een dualcore smartphone wilt, betaal je al gauw een flink bedrag per maand.

Ik zou persoonlijk gaan voor HTC. dit zijn goede degelijke toestellen, in de vergelijking met de plastic telefoons van samsung(vind ik dan). HTC Sense werkt zeer goed, en loopt eigenlijk nooit vast.

Ok, Android lijkt me de standaard. Wat de prijs betreft; mijn favoriete automerk is alles tot €300,- met een jaar keuring... :D

Ik was hier al een beetje aan het rondneuzen. Mijn abbo is al een tijdje verlopen en omzetten kan dus voordelig uitpakken.

Echt grote eisen heb ik niet, behalve Bleutooth, wifi en uiteraard een goede accu.

Alvast bedankt voor de reacties.

Als je op die site zit, en daar een keuze uit wilt maken zou ik kiezen voor de htc wildfire s
mooi toestel en kan tegen een stootje. het grootste voordeel van de telefoon ook is dat je de market hebt
hier heb je veel meer applicaties in vergelijking met nokia en of samsung(zonder android)

Goede accu? ja wat is dat tegen woordig, dat is en blijft het grootste nadeel van smartphones. met die htc zul je een kleine 2 dagen vooruit komen bij normaal tot intensief gebruik.

Als je alleen maar die paar eisen hebt, zou ik toch gaan voor een budget smartphone, HTC Wildfire S of Samsung galaxy Ace S5830, Samsung Galaxy Gio S5660 Zwart

Abbonementen zijn hier niet extreem duur bij, en je kunt er ook nog voor kiezen om sim-only te doen, om dat prijs van de telefoons tussen de 120 en 180 euro hangen.

Edit// Ik zie dat ik niet de enige ben die HTC Wildfire S aanbeveelt

Laatst bewerkt:
Ik heb mn zinnen gezet op 3 toestellen;

HTC Wildfire S: Wifi/B/G, 5 MP camera
Samsung Galaxy ace: Wifi/N, 5 MP camera
Samsung Galaxy Gio: Wifi/N, 3 MP camera

Qua overige specs zitten ze redelijk op 1 lijn; GPS, Bluetooth, USB...

Ik heb 3 abbo's zonder internet gevonden en allen voor 24 mnd, totaal €300,-

De beste keuze lijkt mij in dit geval de Galaxy Ace. Hier ga ik me even verder in verdiepen

Bedankt voor t meedenken.

De keuze is gevallen op de Galaxy Ace. Iedereen bedankt voor t meedenken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan