Smartphone Android samsung A51 - alarm clockradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik wil graag weten of het mogelijk is om een zogenaamde wekkerradio te configureren op een smartphone android Samsung A51? Ik bedoel een wekkerradio die gebruik maakt van de jackplugingang, dus met een kabel of koptelefoonkabel voor antenne..(dus zonder wifi) .Er zit een radio standaard op deze Samsung A51, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem met de timer te bedienen... Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Alvast bedankt!

Je kunt de FM-radio op je Samsung Galaxy A51 niet rechtstreeks als wekkerradio instellen omdat de standaard FM-radio-app geen timerfunctie heeft. Mogelijke oplossingen zijn:

1. Automatiseringsapps zoals Tasker of MacroDroid: Hiermee kun je een profiel maken dat de FM-radio-app op een bepaald tijdstip opent en de radio inschakelt.
  2. Gebruik van een timer-app: Hiermee kun je een alarm instellen, maar dit vereist handmatige bediening van de FM-radio.
  3. Alternatieve wekkerradio-apps in de Play Store: Deze vereisen meestal een internetverbinding in plaats van FM-radio.
Automatiseringsapps bieden de meeste flexibiliteit voor jouw behoefte aan een FM-gebaseerde wekkerradio zonder Wi-Fi.

Bron: ChatGPT

Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de automatiseringsapp Automate van LlamaLab (https://llamalab.com/automate/). Hiermee kan je door het verbinden van code blokken snel een programmaatje maken. In jou geval kan je de timer in Automate maken en daarmee de FM-radio inschakelen. Een andere optie, maar iets omslachtiger, is het detecteren van de timer om daarmee de FM-radio in te schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan