Smartphone gehacked? - 02

Status
Niet open voor verdere reacties.

12much

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2007
Het lijkt alsof de smartphone van een vriendin van mij is gehacked of die van haar (nieuwe) vriend.
Meisje is gestalked etc. door haar ex en daarvoor verhuisd naar een andere woonplaats, al twee maal een nieuw telefoonnummer en met de het laatste telefoonnummer ook een nieuwe Iphone 5 aangeschaft.
Nieuwe vriend heeft twee telefoons, waarvan 1 als werktelefoon wordt gebruikt.

Instellingen:
Beide telefoons hebben Telegram en Whatsapp geïnstalleerd
Het telefoonnummer van de ex staat niet in het telefoonboek van het meisje en heeft ook nooit in haar nieuwe telefoon gestaan.
Het telefoonnummer van de ex staat wél in de gewone telefoon van de nieuwe vriend. (zie verderop waarom)
Het telefoonnummer van de ex staat niet in de werk telefoon van de nieuwe vriend.
Zowel in Whatsapp als in Telegram van het meisje is geprobeerd het telefoonnummer van de ex te blokkeren. Deze kan dus geen berichten meer sturen, niet toegevoegd worden aan een groep of dat zelf doen, profielfoto niet zien, (actuele) online status niet zien en laatst gezien status niet zien.
Dat kan dus ook andersom niet.
Tweestaps verificatie staat ingesteld.

Voor de duidelijkheid:
de ex is van meer dan twee jaar geleden.
Er is verschillende keren geprobeerd aangifte te doen, maar zonder "bewijs" geen aangifte mogelijk, of er kan (nog) niks aan gedaan worden omdat ze nog niet "lastig" is gevallen.
We kunnen de keren dat het gebeurt niet loggen.
Er staan geen oude wifi gegevens op alledrie de telefoons, er is ook met haar nieuwe telefoon en de telefoons van de nieuwe vriend nooit ingelogd op gratis wifi. (Met Pineapple gecontroleerd) of ooit ingelogd op het adres van de ex.
Er zijn geen stickers geïnstalleerd of nieuwe stickers gedownload.

Situatie:
Zodra het meisje met haar nieuwe vriend communiceert in telegram, verschijnt binnen enkele tot tien minuten de status van de ex op whatsapp.
(Terwijl ik dit opschrijf, besef ik dat ik niet weet of dat ook zo is als ze elkaar een versleuteld bericht versturen, dus dat ga ik nog even verifiëren.)
De ex, die een eigen bedrijf(sbus) heeft, heeft ze al meerdere keren gesignaleerd in haar nieuwe straat. Hij belt niet aan, staat niet urenlang voor haar deur geparkeerd, stuurt haar geen (dreig)brieven, heeft haar niet aangesproken terwijl ze in haar straat loopt etc, dus er is geen grond om een straat verbod aan te vragen. Zou ook stom zijn als niet zeker is dat hij op de hoogte is van haar nieuwe adres of werkadres. (ook niet in een openbaar telefoonboek)

We proberen dus bewijs te verzamelen/vinden voor een gehackte telefoon of app zodat er aangifte kan worden gedaan. Weet iemand of de geschetste situatie mogelijk is of weet zelfs waarmee of heeft dit zelf meegemaakt? Als ik het probeer te simuleren met enkele vrienden krijg ik het niet voor elkaar.
Telegram zegt dat het niet mogelijk is.
Whatsapp reageert (nog) niet.
Abo beide van Vodafone en volgens Vodafone ligt dit niet aan hun als provider.

Misschien kent die ex een vriendin van haar en weet die ex die vriendin telkens het nieuwe nummer te ontfutselen... Zie daar een groot lek... die niks met al die beveiliging te maken heeft... en jullie maar zoeken daar naar...
Vergeet het is allemaal mensen werk...
PS: voor "vriendin" kun je elke persoon lezen die zij kent en haar ex ook.... het gaat om het lekken van info ....via zo een manier..
Tja daar helpt geen enkele telefoon/WA/Telegram beveiliging tegen...

Oja... heeft die ex nog kennis van een website/organisatie waar zij altijd op inlogde en waar haar huidige mobiele nummer ook toevallig altijd staat... Dan wordt het hoog tijd dat ze ALLE wachtwoorden van zulke sites veranderd... misschien heeft ze er een vergeten....
Je kunt als iets simpels als een krant profiel site verzinnen, of andere site waar een abonnement geregeld is en waar een mobiel nr staat.
Tja... zo kom je dus ook aan een recent adres....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan