smartphone verbinden met tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Hallo
Ik heb een smartphone met 3G en een tablet zonder 3G. Kan ik op één of andere wijze beide met elkaar verbinden zodat ik toch overal kan internetten met mijn tablet?
Dank voor je antwoord.

Op de smartphone bij de Verbindingsinstellingen Wifi Tethering aanzetten. Werkt bij mij goed op mijn android LG

Ron

Hartelijk dank Ron.
Ik vrees dat ik dan eerst even moet gaan winkelen want ik heb geen USB aansluiting op mijn tablet. Misschien bestaat er daarvoor wel een speciale kabel?
Ik heb mijn tablet pas sinds eergisteren en moet dus nog heel wat leren.
Ik probeer je goede raad zeker uit

Je hebt ook geen USB nodig, je maakt als het ware van je telefoon een mobiele hotspot. De meeste smartphones kunnen dit. Welke heb je ?

Dank je wel voor de info.
Ik heb een Samsung S5660, met Android 2.3.6
Sorry hoor voor mijn onkunde, ik probeer zo snel mogelijk bij te benen.

De instellingen op mijn smartphone heb ik gevonden.
Wat moet ik nu instellen op mijn tabblad?
Dank op voorhand.

Als je de Tethering aan zet op de smartpone dan heb je daar een netwerk naam en een password ingesteld.
Ga nu naar je tablet en kijk bij de beschikbare netwerken. Daar moet je smartphone tussen staan als beschikbaar netwerk.

Let wel op; het is niet supersnel en het verbruik natuurlijk wel veel megabytes van je telefoon abonnement.

Ron

Sorry, te vlug gepanikeerd. Ik heb het gevonden, mijn tablet en smartphone zijn nu met elkaar verbonden en ik kan inderdaad surfen.
Maar stel nu dat ik geen Wifi heb, dan zal mijn telefoon overschakelen op 3G. Zal het dan nog steeds lukken om op deze manier met mijn tablet te surfen?

Ja, maar let wel op wat Haaren101 zei, het trekt enorm veel MB's van je abonnement af !!

Volgens mij werkt het nu perfect. Wacht toch voor de zekerheid je antwoord af.
Ben je echt heel dankbaar, zou het zelf nooit gevonden hebben.
Lut

Sorry 't is OK hoor, ik was waarschijnlijk nog aan het typen toen jouw antwoord binnenkwam.

Sorry, te vlug gepanikeerd. Ik heb het gevonden, mijn tablet en smartphone zijn nu met elkaar verbonden en ik kan inderdaad surfen.
Maar stel nu dat ik geen Wifi heb, dan zal mijn telefoon overschakelen op 3G. Zal het dan nog steeds lukken om op deze manier met mijn tablet te surfen?

?? Als je wifi hebt dan kan je toch gewoon je tablet aan de wifi hangen :rolleyes:
Pas als je geen wifi hebt, en dus op 3g als enige nog werkt, dan ga je via je telefoon.

Ron

Helemaal akkoord. Ik beschouw 3G als een echte noodoplossing voor als het niet ander kan. Toch ben ik zeer blij met de oplossing die ik via dit forum kreeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan