smartphone via internet winkel

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren voor een samsung S2.

Het valt mij op dat het bestellen via internetwinkels stukken goedkoper is dan de telefoonwinkels die je in de stad bezoekt.
Zowel studentenmobiel als typhone en pdashop zijn stukken goedkoper in aanschaf van deze telefoon met een abonnement.

Echter vandaag ben ik in de stad wezen oriënteren en diverse telefoonwinkels ingegaan.
Zij raden mij allemaal af om met internetwinkels zaken te doen.
Hun motivatie was dat de telefoons allemaal uit het buitenland komen en dat die telefoons niet onder het nederlands garantie stelsel vallen.
Mocht er wat mee gebeuren dan ben je lange tijd je telefoon kwijt.

Wie heeft ervaring met mobiels met abonnement kopen bij deze drie webwinkels? (studentenmobiel als typhone en pdashop)

Of is het veel verstandiger om bij de verkooppunten in de stad te kopen desondanks dat het duurder is?

Ik haal een nieuwe telefoon altijd in de winkel, van mijn provider. Ook omda tik deze altijd met een verlenging van mijn abonnement haal. Al zou ik ooit eens een los toestel kopen, zou ik het ook in een winkel doen. Garantie afhandeling is in mijn beleving beter/sneller.

Ooit eens een nokia navigator gehad via typhone.
De service was gewoon goed, contract meenemen naar een telefoonrepaircenter in de buurt en de rekening valt onder garantie voor typhone. Dus de service was in mijn geval goed te noemen.
Kreeg zelfs kosteloos van de repaircenter een leentoestel.

Logisch dat de winkelverkoper het afraad, zo verkoopt hij geen donder.

Zowel typhone als pdashop bevallen goed. Nog geen problemen mee gehad.

Verkoper praat ook onzin. Een nederlandse webshop valt onder nederlands recht. Je hebt dus recht op garantie van de webshop (en niet de fabrikant).

@goldvinger: Je krijgt bij Typhone.nl gewoon de dezelfde garantie die je overal in Nederland bij de telefoonwinkels krijgt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je niet onder de Nederlandse garantie valt bij ons. Winkels in de straat raadden je af om bij internetwinkels te kopen omdat we concurrenten zijn en zij gewoon duurder zijn. We bieden dezelfde garanties en dezelfde service (op afstand) tegen een lagere prijs. Dat is ons voordeel. En ja wij kopen onze toestellen wel eens in het buitenland in. Maar dat is alleen als we onze klanten daarmee een flink prijsvoordeel kunnen bieden. Je hebt dan alleen kans dat je er geen Nederlandse handleiding bij krijgt. Mocht dit een probleem zijn dan kan je de Nederlandse handleiding overigens gewoon van onze site downloaden, mocht je die perse willen hebben.

@goldvinger: Je krijgt bij Typhone.nl gewoon de dezelfde garantie die je overal in Nederland bij de telefoonwinkels krijgt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je niet onder de Nederlandse garantie valt bij ons. Winkels in de straat raadden je af om bij internetwinkels te kopen omdat we concurrenten zijn en zij gewoon duurder zijn. We bieden dezelfde garanties en dezelfde service (op afstand) tegen een lagere prijs. Dat is ons voordeel. En ja wij kopen onze toestellen wel eens in het buitenland in. Maar dat is alleen als we onze klanten daarmee een flink prijsvoordeel kunnen bieden. Je hebt dan alleen kans dat je er geen Nederlandse handleiding bij krijgt. Mocht dit een probleem zijn dan kan je de Nederlandse handleiding overigens gewoon van onze site downloaden, mocht je die perse willen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan