SMC 7004 ABR Broadband router instellen als extender

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo,
Mijn draadloos netwerk bestaat uit:een Belkin Pre N Router(F5D8230);9computers waaronder 2 desktops;een NAS; een Belkin Printserver (F 1 UP0001). Besturingssystemen: XP, Vista, Windows 7.Beveiliging WPA-PSK (no server) TKIP. Hoe kan ik mij oude router in stellen als extender zodat die de reikwijde van mijn netwerk uitbreidt?

Bij voorbaat dank

Robert Vervloet

je bedoeld de rijkweidte van het draadloos internet? de rijkweidte van je ipadressen is zo te zien nog niet behaald na je in principe 254 apparaten op een reeks kwijtkan.

Mijn router staat op de tweede verdieping, waar de meeste computers zijn . Op de benedenverdieping staan ook enkele computers en daar is het wifi signaal zwak, om dat Wifi signaal sterker te maken (en dus beter internet te ontvangen), wil ik bovenvermelde router instellen als extender of accespoint. Of hebt u een beter idéé, zoals een repeater aankopen of een accespoint zoals de Zyxel (WAP-3205) aanschaffen? Maar is die dan wel compatibel met mijn oudere Belkin Pre N router?

neeh deze als accespoint moet kunnen, alleen wel onder een andere ssid ;)
het enige wat ik me over mijn router kon herinneren als switch, ik moest een bij de instellingen een van de op routed zetten en de router daar een ip toewijzen als 192.168.1.2 zodat de verbinding wel via de andere modem gaat maar je je draadloze apparaten daarop kan verbinden, je zal wel een netwerk kabel aan moeten sluiten, een wifi repeater is ook wel erg makkelijk.

Laatst bewerkt:
Hoi royb3,

Omdat de bovenvermelde Router al zo oud is heb ik voor een andere oplossing gekozen nl ik heb een Linksys Access Point Wap610N gekocht. Het werkt prima, surfen gaat veel beter. Zo,n repeater werkt dat op dezelfde manier? bedankt voor uw antwoord

een repeater zend het signaal opnieuw uit, je hebt daar geen kabels meer voor nodig, gewoon in het stopcontact steken en bereik heb je.

royb3,

Kan ik zo,n repeater beschouwen als een aanvulling op het juist aangesloten Access Point,waardoor het bereik van mijn draadloos netwerkt bijkomend wordt uitgebreid? Kunnen andere apparaten zoals een Wifi antenne,een exender, een bridge op dezelfde manier helpen (een beter en vlugger bereik van mijn Wifi netwerk)?

je oude router als extender instelen helpt als je deze op een andere verdieping plaatst.
een betere wifi antenne heeft niet heel veel zin, wel als je het zendvermogen verhoogt maar her is dan weer een versterkertje voor nodig. die repeater is inderdaad een anvulling om je bereik te vergroten. je moet em natuurlijk wel op een plaats zetten waar het bereik nog wel gaat.

royb3

Kunt ge mij een goede repeater aanbevelen? Zoals ge weet heb ik nu een Belkin Pre N router en een Linksys Access point, mag het een repeater zijn van nog een ander merk? Weet gij ook iets af van "draadloze bridgen,zoals de Linksys draadloze N ethernet bribge Wet610N"? Volgens de fabrikant zou die laatste perfect passen bij mijn access point van LinksysWAP610N,

Laatst bewerkt:
royb3,
Ik heb die repeater bekeken en wil hem aankopen; ik heb reeds een Linksys Wap610n Access Point geïnstalleerd,zou die repeater mijn bereik nog verhogen?

ligt er aan hoe het bereik nu boven is, het bereik wordt in ieder geval verhoogd.

Boven waar de router en de meeste computers staan is het bereik goed. Maar beneden (dit is ge verdiepen lager) is het bereik matig. De 2 pc,s die er staan hebben internet dat af en toe uitvalt.

ja, okee ik hield natuurijk rekening dat de router beneden stond. dan zul je een repeater beneden kunnen plaatsen inderdaad.

Voor mijn Access Point heb ik "Automatic configuration" geselecteert, daardoor kan het IP verschillen naargelang de toekenning door de router? Volgens de documentatie is deze instelling nodig als ik een AVM Fritz! Wlan Repeater N/G wil instaleren?

autimatic configuration? ik neem aan dat dit niet uit mag maken. heeft met dhcp te maken? (dhcp is een service die automatisch ip's toewijst aan nieuwe apparaten.)

OK, maar gisteren eindigde mijn IP op 15 en vandaag op 14 ,is daarom een static IP niet beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan