smc card error

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een olympus c-100 camera met een 32mb smc card.
Van het ene op het andere moment krijg ik een card error,elke keer als ik de camera aanzet vraag hij om de kaart te formatteren en als ik dat doe krijg ik dus die card error.
via m`n pc kan ik via usb wel op de kaart kijken en de foto`s overhalen maar ik blijf die error houden.
Iemand dit probleem ook al eens gehad en is er wat aan te doen??

Waarschijnlijk heb je foto's op de kaart bewerk met een tekenprogje waardoor de indeling (b.v. gecomprimeerde .jpg) van het bestand is gewijzigd. De camera kan hier niet mee overweg, haal alle foto's van de kaart af naar je pc en stop de lege kaart in de camera, kijk eens wat er nu gebeurd.

smc card

dat heb ik al geprobeerd,de kaart is leeg maar geeft nog steeds error

smc card

Ik heb via allerlei data recovery software geprobeerd de kaart te wissen en te formatteren,wat volgens die programaa`s ook is gelukt maar als ik de kaart in de camara deed kreeg ik nog steeds dezelfde error.

Ik ben toen maar naar de winkel gegaan waar ik de kaart had gekocht en daar hebben ze de kaart in een laptop met kaartlezer gedaan,en geformatteerd.

Hierna de kaart in de camera,de camera weer laten formatteren en spontaan deed alles het weer.

waarschinlijk lukt het wel om de kaart te resetten met een aparte kaartlezer en niet via de camera.

Kortom;probleem opgelost!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan