smc router help!!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Ik heb een laptop gekocht , en meteen een router van smc erbij aangeschaft om mijn adsl overal te kunnen gebruiken.
Nu zit daar een installatie prog bij , maar dat werkt niet bij mij .
Ik moet dan eerst selecteren wat voor een verbinding ik heb .
dan geef ik aan dsl .
dan vragen ze naar gebr.naam en wachtwoord , en service???
gebruiker naam en wachtwoord ingegeven .
dan gaat ie verbindingen instellen .
dan komt er te staan , connecting to wireless barricade interface.
attempt 1 2 3 enz.
maar dan doet ie het niet meer .
ik heb al onder de dos promt ipconfig/renew gedaan , zodat het ip adres klopt ?
Als ik mijn notebook daarna verbind met mijn speedtouch modem kan ik wel internetten.
zoals ik nu dus doe .
wat kan ik nu nog doen , kan geen wijs uit de online manual .
alvast bedankt , met vriendelijke groet , arne

De eerste keer installeren van je router zou ik niet draadloos doen maar met een kabeltje.
Daarna kun je draadloos gaan.

dat heb ik gedaan , dat stond ook in de beschrijving , eerst aansluiten op de lan poorten .
maar dan kan ik schijnbaar geen verbinding maken met de router

Als je je laptop aansluit met een kabel kan je dan je router wel pingen? En geeft je router een ip adres? Branden de lampjes als je kabel aansluit?

kabeltje in de router en kabeltje in de laptop dan kom je met 10.0.0.138 of met 10.0.0.150 in derouter.
internet browser openen en de adresbalk bovenin leeg maken en deze nummers daar intikken en een enter geven.

ja , ik ben ook in het menu van de router geweest .
ik heb ook in de dos prompt het ip adres van het netwerk? opgevraagd .
Ik ben nog op de site van mycom geweest , daar heb ik 'm gekocht , en daar staan een hoop parameters voor het configureren van de router .
Het ***lige is dat er een cd bij zit en daar staat een prog op dat in 3 stappen het configureren doet , maar dat werkt niet .
lekker simpel ....

ok het bleek dus dat ik bij de configuratie aan moest geven dat het een cable modem is ....
maar eind goed al goed , het werkt , nu nog uit zien te vinden hoe ik bestanden kan delen met mijn desktop , ik heb onder xp de wizard thuisnetwerk instellen gedaan.maar kan alleen op locale computer kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan