smc router knalt er steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
In een andere threat ben ik geholpen bij het configureren van mijn wife smc router.
Inmiddels heb ik hem aan de praat, maar knalt hij er steeds uit. Ik kom dan ook niet meer in het configuratiescherm van de router. Als ik de stroom er een paar minuten afhaal en dan weer inschakel, loopt alles op rolletjes. Dit probleem doet zich ettelijke keren per dag voor. Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik internet via chello met een dynamisch IP.

Je kunt beginnen met de firmware te updaten

Het kan zijn dat je bepaalde instellingen verkeerd hebt gezet.
Reset de router naar de fabrieksinstellingen. Dus met de resetbutton.
Zet vervolgens alleen de username en/of eventueel je IP nummer erin.
Kijk of hij dan werkt.

Haal hier je documumentatie vandaan.
Lukt het niet, geef dan de volgende keer je type nummer van de router door.

Ik heb er ook nog problemen mee gehad. Bij mij verloor de laptop de wireless connectie met de router iedere keer. Een soort knipperlicht relatie. Ik heb het toen opgelost door bij disconnectie te klikken op de twee monitortjes met het rode kruis erdoor in je taakbalk (de WiFi icoontjes). Je hebt ergens in dat menu de mogelijkheid om nogmaals je WEP-sleutel in te voeren (als je tenminste encryptie gebruikt, maar dat is wel aan te raden!). Dat kwam omdat op de laptop twee adapters zijn geïnstalleerd: de XP wireless adapter en in mijn geval de adapter van Intel Proset. In de laatste had ik al de WEP sleutel ingevoerd, maar in de eerste nog niet. Daarna liep alles als een zonnetje :cool:

Geplaatst door JBS
Het kan zijn dat je bepaalde instellingen verkeerd hebt gezet.
Reset de router naar de fabrieksinstellingen. Dus met de resetbutton.
Zet vervolgens alleen de username en/of eventueel je IP nummer erin.
Kijk of hij dan werkt.

Haal hier je documumentatie vandaan.
Lukt het niet, geef dan de volgende keer je type nummer van de router door.

Direct na het ophalen van de firmware heb ik al gereset naar fabrieksinstellingen. De router heb ik op dynamisch gezet. Verder heb ik eigenlijk niets ingevuld. Waar zou ik evt. username (er maken hier 4 mensen gebruik van de PC's) en/of IP in moeten vullen?
Het typenummer is SMC2804WBRP-G.

Geplaatst door verhoog
Ik heb er ook nog problemen mee gehad. Bij mij verloor de laptop de wireless connectie met de router iedere keer. Een soort knipperlicht relatie. Ik heb het toen opgelost door bij disconnectie te klikken op de twee monitortjes met het rode kruis erdoor in je taakbalk (de WiFi icoontjes). Je hebt ergens in dat menu de mogelijkheid om nogmaals je WEP-sleutel in te voeren (als je tenminste encryptie gebruikt, maar dat is wel aan te raden!). Dat kwam omdat op de laptop twee adapters zijn geïnstalleerd: de XP wireless adapter en in mijn geval de adapter van Intel Proset. In de laatste had ik al de WEP sleutel ingevoerd, maar in de eerste nog niet. Daarna liep alles als een zonnetje :cool:

Jouw probleem herken ik. Hier gaat het precies hetzelfde. Ik heb nog contact gehad met de helpdesk van SMC, maar de informatie die ze geven is of te technisch, of niet naar mijn zin (zij stellen bijv. voor om Norton antvirus en firewall te uninstallen. Zeker die eerste lijkt me niet zo'n goed idee).
Als ik op die 2 monitortjes met dat rode kruis erdoor klik, kom ik in het statusscherm van de draadloze netwerkverbinding. Het menu van de WEPsleutel kom ik hgier niet tegen. Kan je me uitleggen wat dat is, encryptie?

Encryptie is een codering aanbrengen op de gegevensoverdracht. Als iemand anders de gegevens uit de lucht plukt, zal hij de sleutel, het password, nodig hebben om ze te kunnen lezen. Bij mij kan ik deze encryptie (=WEP sleutel) invoeren in het progje wat ik bij mijn wireless lan kaart kreeg (een soort statusmonitor voor WiFi). Jij zal ongetwijfeld ook iets dergelijks op je computer hebben, browse maar eens door die software heen.

Zoals ik al zei was bij mij het probleem dat ook XP zich met de wireless configuratie gaat bemoeien. Je kan nl ook de status van je verbinding checken bij Start -> verbindingen -> alle verbindingen weergeven -> rechtsklik op je WiFi verbinding. En dit kan conflicteren met de eigenschappen van het eerder beschreven progje dat bij je wifi kaart wordt geleverd. Ik kan me niet meer precies herinneren waar, maar ik heb op de monitortjes in de taakbalk geklikt, en daar kon ik nogmaals de wep-sleutel invoeren.

Maar aangezien jij vraagt wat de wep-sleutel precies is, neem ik aan dat je hem nog niet eerder hebt ingevoerd, dus dan kan het daar niet aan liggen. Ik raad je wel aan om encryptie te gaan gebruiken, want er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die hun laptop openklappen in de buurt van een groot gebouw, en daar zomaar gegevens oppikkken. Ik heb ook een tijdje verbinding gehad met de pc van mijn bovenbuurman, omdat hij geen encryptie gebruikte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan