SMC Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een wireless SMC router aangeschaft. Ik ben volgens de handleiding begonnen met de configuratie, door 1 PC met een kabel op de router aan te sluiten. Dat werkt prima. Nu ben ik op een andere PC begonnen met het plaatsen van de netwerkkaart, dmv. de CD. Ik kan echter niet op internet komen. Wel heb ik inmiddels een netwerkverbinding in mijn taakbalk staan met de melding: (zeer) laag...
Hoe moet ik verder????

Op de pc die niet werkt: start / uitvoeren / cmd (command) / ipconfig
Krijg je een ip met 192.168.x.x of een 169.x.x.x ??

Heb je wat aan bijgeleverd document?
Geen cross kabels?
Juiste driver voor netwerkkaart?

Laatst bewerkt:
Nee, het document heb ik niet veel aan nu. De PC waar ik nu achter zit heeft een prima internetverbinding. De router zit ertussen, maar nog wel met een kabel.
Mijn probleem is dat die kabel ertussenuit moet. Dat probeer ik eerst op een andere PC in huis uit.
Ik heb hierop cmd/ipconfig gedraaid. Ik krijg dan de volgende melding:

Ethernet-adapter netwerkbrug:
Status van medium.......: medium ontkoppeld.

Kan je daar iets mee?

Wat wordt er verteld bij apparaten beheer?
Is ie daar uitgeschakeld, of heeft ie een geel uitroepteken?
Juiste driver geinstalleerd?

Kaart in apparatenbeheer verwijderen, en pc herstarten, dan wordt de driver opnieuw geinstalleerd.

Als er geen ip wordt herkend in ipconfig, heb je GEEN verbinding.

Daar ben ik weer. Nog steeds de naweeen van een verhuizing. Maar goed, bij apparaatbeheer staat alles goed. De juiste drver is geinstalleerd, want ik heb alles eergisteren gekocht en bij de installatie gewoon de CD gebruikt. Met de wizard kan er eigenlijk niets fout gaan.

Ik heb inmiddels wel ipconfig uit kunnen voeren. Het IP begon met 169, maar dat heb ik (op basis van de toelichting in het boekje) veranderd in 192.168.2.103, omdat het de derde PC in huis is (de 2e krijgt 102 en de 1e 101). Maar ik kom nog niet op internet. Ook kan ik deze PC (waarop ik wel internet heb met een kabeltje vanuit de router) niet vinden.

Zelf heb ik de indruk dat het kaartje wel goed geinstalleerd is, maar dat ik in de instellingen van de router het een en ander moet veranderen. En daar kan ik wel wat hulp bij gebruiken....

Nou, Idols is afgelopen....
Is er nog iemand wakker die mij van dienst kan zijn of is het verdriet om Alice te groot?

Ik heb zelf ook net een wireless SMC router aangeschaft. Kon ook niet op internet. Na veel bellen, tot en met de engelse smc heldesk aan toe, kwam ik erachter dat je de laatste firmware moet downloaden van www.smc.com. Ik weet niet welke provider je hebt, maar bij deed dat m. Ik had Tiscali via BabyXL, maar ook KPN en BBnet kun je na de upgrade gewoon selecteren uit een drop-down menuutje en alle instellingen worden voor je goedgezet.

Wellicht dat dat het m doet.

Geplaatst door verhoog
Ik heb zelf ook net een wireless SMC router aangeschaft. Kon ook niet op internet. Na veel bellen, tot en met de engelse smc heldesk aan toe, kwam ik erachter dat je de laatste firmware moet downloaden van www.smc.com. Ik weet niet welke provider je hebt, maar bij deed dat m. Ik had Tiscali via BabyXL, maar ook KPN en BBnet kun je na de upgrade gewoon selecteren uit een drop-down menuutje en alle instellingen worden voor je goedgezet.

zou mooi zijn, maar **** dat ze dat niet vertellen in de winkel...
link is under construction

Het vreemde is dat de router ook af en toe uitvalt. De verbinding met het net valt weg en als ik mijn PC rechtstreeks op het modem aansluit, gaat het weer goed. Als ik vervolgens de software van SMC weer opnieuw installeer, kan ik ook weer via de router internetten...

Ik vergis me. Ik hoef de software niet opnieuw te installeren, maar ik moet het modem resetten. Stroom eraf, stroom erop.

Is er niemand die mij op weg kan helpen? Ik heb op de wireless kaart een prima verbinding, maar ik kan geen netwerk tot stand brengen en ook niet op het internet.....:confused:

Geplaatst door gompie1304
....link is under construction

Nu niet meer. Ga naar Support -> links in het venster naar Wireless en Download bij jouw router. Dan ga je naar een pagina waar alle firmware ter download staat aangeboden.

Geplaatst door verhoog

Nu niet meer. Ga naar Support -> links in het venster naar Wireless en Download bij jouw router. Dan ga je naar een pagina waar alle firmware ter download staat aangeboden.

Mooi! Ik heb het gevonden en opgehaald. De boel uitgepakt en mbv het txt documentje de firmware geinstalleerd.
Ik krijg nu met het wireless kaartje nog steeds geen toegang. Op het wireless kaartje heb ik 2 dingen geprobeerd:

TCP/IP op automatisch

TCP/IP op 192.168.2.103
SNM en gateway ook ingevuld (resp. 255.255.255.0 en 192.168.2.1

Heb je meer tips voor instellingen? Ik heb overigens in de betreffende PC de onboard netwerkkaart uitgeschakeld.....

Ik heb overigens dat dropdownmenuutje na de upgrade niet gekregen. Of moet ik dat ergens ophalen? Ik heb Chello.....

Geplaatst door verhoog

Alles werkt. Ik had al zoveel in de instellingen zitten rommelen, dat hij het met de opgehaalde firmware ook niet deed. Ben dus helemaal opnieuw begonnen en toen had ik gelijk verbinding. Bedankt!
Nu knalt hij me er een paar keer per dag uit, maar daarvoor heb ik een nieuwe post geplaatst.

Mooi zo. :) Wel belachelijk dat nietsvermoedende klanten zoals jij en ik door een heleboel gedoe heen moeten om zo'n (toch niet goedkoop) apparaat aan de gang te krijgen. :mad: En dan is het toch mooi dat er zoiets als Helpmij bestaat :cool:

Mijn dochter een notebook gekocht bij Mycom (HP Pavillon ze5604EA). Omdat ze met die notebook op schoot wilde internetten heb we haar met haar verjaardag een SMC 2804WBR-EU V2 router met Edimax EW-7106PC notebook kaartje kado gedaan (beiden ook van Mycom). Vervolgens heeft ze zich geabonneerd op Chello kabel (entry pakket met Motorola modem).

Via de vaste verbinding (ethernet kabel van notebook naar de router) werkt het prima, maar draadloos heeft het maar een keer kort gewerkt. Ze is met het geheel teruggegaan naar Mycom en daar kregen ze het direct aan de praat. Thuisgekomen helaas weer niets. Ze wordt er radeloos van.:mad:

Het lijkt veel op jouw probleem, dus ben ik benieuwd hoe het daar nu loopt en wat je allemaal hebt gedaan om het zaakje draadloos aan de praat te krijgen.

Momenteel zit er bij mij gewoon weer een kabel aan.
Ik ben net verhuisd en kan me alle tijd die ik erin moet stoppen, niet meer veroorloven. Ook mijn vrouw vindt dat ik eerst andere dingen moet doen. Bovendien heb ik een ADSLverbinding bij Demon aangevraagd. Nu heb ik nog kabel, dus dat wordt ook allemaal anders. Zou ik dus weeeeer alles moeten configureren. Ik heb op deze vraag wel de nodige tips gehad, waarvan ik de laatste dus nog niet heb geprobeerd. Mocht ik een mogelijke oplossing voor alle problemen vinden, dan laat ik dat op deze plaats natuurlijk weten.

Ik heb ook alles bij MyCom gehaald, laptop én router. Ik ben wel tevreden over de service daar, want ze hebben een helpdesk voor alles wat je daar koopt. Al geprobeerd??

Ik ben het helemaal met je eens. De service van Mycom is echt toppie en dat is knap met die scherpe prijzen.

Mijn dochter is ook terug geweest naar Mycom, met de notebook, het kaartje en de router. Daar geen problemen, de wireless verbinding met de router kwam zo tot stand. Ze hebben nog wat tips gegeven om van kanaal te wisselen en zo, maar thuis weigert de configuratie dienst te doen (op die ene keer na dan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan