smc vervbnding

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Mijn buurman heeft inmiddels drie maanden een draadloze internet verbinding. Sinds een maand heeft hij een nieuwe router laten installeren en kan ik via mijn draadloze SMC verbinding wel op internet komen maar het duurt erg lang.
Drukt zijn siggnaal het mijne weg? Ik zit op 6 en hij op kanaal 10 Moet ik dit veranderen? Zoja hoe dan ?

Marianneke

Marianneke,
wat heeft dit met een hardeschijf te maken?:confused:

Zal de betreffende Moderator vragen je vraag te verplaatsen.:)

Je kunt wel van elkaar last hebben,maar hoe hebben jullie dan eea mbt beveiliging gedaan dus WEP/MAC/WPA ?

Ik heb een beveiligingssleutel ingevoerd. Wat hij gedaan heeft weet ik niet, maar er staat wel een slotje bij zijn netwerk.
(hij kan het me ook niet vertellen, heeft alles laten doen en weet het niet zelf. Hij werkt met een Apple-pc, misschien helpt dat?)

@crash: sorry, foutje...maar bedankt!

plaatje

Laatst bewerkt:
Jij bent met obiwan verbonden ?

Als je obv een WEP key en een MAC adres een versleuteling hebt toegepast (nog beter WPA) dan ben redelijk veilig.

Naar ik zo zie heb je de SSID ook aangepast ?

Ik ben idd obiwan.
MACadres versleuteling zegt me niks, heb ik ook niet denk ik.
SSID is aangepast, ja.

Ik kan niet in zijn netwerk komen, hij zegt niet in het mijne te kunnen komen. Lijkt me wel goed?

Maar hebben die beveiligingsinstellingen ook iets met de snelheid te maken?

Geplaatst door marianneke
Ik ben idd obiwan.
MACadres versleuteling zegt me niks, heb ik ook niet denk ik.
SSID is aangepast, ja.

Ik kan niet in zijn netwerk komen, hij zegt niet in het mijne te kunnen komen. Lijkt me wel goed?

Maar hebben die beveiligingsinstellingen ook iets met de snelheid te maken?

Je hebt toch een draadloze netwerkkaart met een mac adres ? Als je afhankelijk van je Acces Point of draadloze router/modem oa dit adres in de clientsoftware invult geeft alleen een netwerkkaart met dat adres toegang tot.Maar ok,als jullie het op een dusdanige manier hebben gelockt dat jullie vv niet bij elkaar kunnen inloggen lijkt dat prima.

Er zijn wel meer mensen die klagen omtrent snelheidsverlies bij beveiliging,maar of dat nou door de beveiliging komt of door draadloos,dat is maar de vraag.
Draadloos is zeker niet sneller dan met netwerkkabel sterker nog langzamer.

Bedoel je met MAC-adres zoiets als 10.0.0.7?

Dit draadloos netwerk heeft al 3/4 jaar probleemloos gewerkt! Was al die tijd op dezelfde manier beveiligd.
Bij ons is ook niet gewijzigd of zo.

Het enige verschil is, dat we sinds de tijd van de problemen die Dorreboom zien staan in ons lijstje Beschikbare netwerken. Navraag bij hem leerde dat ie dat netwerk een maand of drie heeft (niks van gemerkt dus) maar ongeveer sinds de maand dat ie die nieuwe router heeft, hebben WIJ dit probleem.
Sinds die tijd is er niet normaal meer op de laptop te werken.
Word openen kost meer dan een hele minuut als de verbinding open staat, een website oproepen kost minuten...

EDIT:
bij wijze van test de laptop met een UTP-kabel aan de router gehangen. Loopt dan als een zonnetje, gewoon supersnel. Waarmee bewezen dat het in de afdeling "draadloos" zit!

Laatst bewerkt:
Misschien kan SMC je antwoord geven hoe je het beste de kanalen zou kunnen veranderen ?!

Het MAC adres is een hardware adres van je draadloze netwerkkaart.Meetsal iets in de trend van 00-ab-cd-44- etc

MAC adres zegt me nog steeds niets.

Contact opnemen met SMC is ook een optie, maar eerst nog even een andere vraag: kan het eventueel ook in een instelling van de modem/router zitten?

Heb je ingebouwde netwerkkaart in je laptop of eentje die je er aan de zijkant kunt inpluggen ?

De situatie is als volgt:

In de woonkamer staat pc1 met netwerkkabel verbonden aan E-tech router-modem wireless.

In de laptop zit een SMC insteekkaart.

Boven staat een 2e pc met een SMC USB WLAN adapter.

alles is 11Mbps netwerk.

Alle pc's W-XP home.

pc1: NIS 2004
Laptop: Kaspersky antihack
pc2: XP-firewall, komt zelden op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan