SMC Wireless Router.. GEEN Internet op de laptop !

• Onderwerp starter Onderwerp starter MeMz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MeMz

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Goededag allemaal

Eergister heb ik de volgende wireless router gehaald SMC Wireless SMCWBR 14-G2..
Ik ben niet zo een genie met routers enz..

Het probleem is het volgende..

Op de pc kan ik wel gewoon internetten en is alles prima, maar op de laptop kan ik dit niet .... zowel met kabel als wireless wil dit niet lukken !

Ik denk dat er iets misgaat met IP / DNS / MAC adressen... want ik heb hier geen ervaring mee en zou niet weten waar het fout zit ..

Overigens zie ik mijn router wel in de lijst van draadloze netwerken en kan hij gewoon verbinding maken. Ook met de kabel kan ik gewoon verbinding maken. Alleen kan ik nie top internet...

Ik weet niet wat voor informatie er nog nodig is om mij te kunnen helpen ? maar als er iemand mij kan helpen zou ik erg blij zijn.

alvast bedankt

PS : ik denk dat er wat moet veranderen in de menu van de router waar ik via de webbrowser in kan.. Wat ook raar is , ik kom wel in de menu van de router via de laptop maar met de PC lukt dit niet :S :S

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je de pc wel op de router aangesloten .... of - nog - op het (eventuele) kabelmodem ... ?
- als je met je pc wél internet op kunt, maar niet op je router kunt komen,
- en als je met je notebook wél op je router, maar niet op internet kunt komen,

dan lijkt het daar namelijk op ....:(

Hoi,

Heb je de pc wel op de router aangesloten .... of - nog - op het (eventuele) kabelmodem ... ?
- als je met je pc wél internet op kunt, maar niet op je router kunt komen,
- en als je met je notebook wél op je router, maar niet op internet kunt komen,

dan lijkt het daar namelijk op ....:(

Ja de pc is op de router aangeslotenen ook de modem is aangesloten op de router ( WAN ) aansluiting ...
ik denk niet dat dat het probleem is want de kabel die naar mijn pc gaat, trek ik er uit en doe het in de laptop ! dan zou die in dit geval ook niet op de laptop op mn router kunnen

..... want de kabel die naar mijn pc gaat, trek ik er uit en doe het in de laptop ! dan zou die in dit geval ook niet op de laptop op mn router kunnen

Dit laatste snap ik niet
Heb je dan niet zowel de pc áls de laptop beiden op je router aangesloten?

Dit laatste snap ik niet
Heb je dan niet zowel de pc áls de laptop beiden op je router aangesloten?

Nee dat heb ik inderdaad niet gedaan want ik wil eigenlijk met de laptop gebruik maken van wireless.. maar het moet natuurlijk ook met de kabel gewoon kunnen vandaar....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan