SMC2802W wireless kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Als ik mijn PC opstart moet ik tegenwoordig altijd mijn SMC2802W wireless kaart handmatig activeren om een internetverbinding te krijgen. Voorheen hoefde dat niet. Weet iemand hoe ik dit proces automatisch bij het opstarten kan laten plaatsvinden?

Neem aan dat je met ADSL werkt ?
Heb je ook client software geinstalleerd met MAC adres van je kaart ?

Geplaatst door upsidaisy
Neem aan dat je met ADSL werkt ?
Heb je ook client software geinstalleerd met MAC adres van je kaart ?

????
Ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik werk idd. met ADSL. Ik heb net de firmware van mijn router ge-update. Daarna heb ik het Mac adres gereleased en renewed. Dit heb ik vervolgens doorgegeven aan mijn provder (Demon). Is dat een beetje wat je bedoeld?

Vaak zit op de bijgeleverde cd-rom van de router/modem een stukje extra software om oa de verbindingssterkte weer te geven en om een aantal andere variabelen in te vullen waaronder wep en mac.
Vraag is of je dit ook hebt en of je de data ook in hebt gevoerd.
Hopelijk zo duidelijk ?

Geplaatst door upsidaisy
Vaak zit op de bijgeleverde cd-rom van de router/modem een stukje extra software om oa de verbindingssterkte weer te geven en om een aantal andere variabelen in te vullen waaronder wep en mac.
Vraag is of je dit ook hebt en of je de data ook in hebt gevoerd.
Hopelijk zo duidelijk ?

Ja, dat heb ik (gedaan). Ik heb deze software juist steeds nodig om verbinding tot stand te brengen. Ik moet dan in 1 van de tabbladen (link information) op "apply" drukken en dan heb ik verbinding. En volgens mij moet dat bij het opstarten ook automatisch kunnen.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Na het opstarten van de PC moet eerst op de knop Apply changes worden gedrukt om de kaart te activeren.
Als beveiliging heb ik het MAC-address van de SMC2802W ingevoerd in het Accesspoint (Edimax).
Zowel het Profile als de SSID heb ik een naam gegeven.
Alles uitgetest. Ik krijg de kaart niet automatisch geactiveerd.

Geplaatst door hebo
Ik heb precies hetzelfde probleem. Na het opstarten van de PC moet eerst op de knop Apply changes worden gedrukt om de kaart te activeren.
Als beveiliging heb ik het MAC-address van de SMC2802W ingevoerd in het Accesspoint (Edimax).
Zowel het Profile als de SSID heb ik een naam gegeven.
Alles uitgetest. Ik krijg de kaart niet automatisch geactiveerd.

Ik ben er inmiddels uit:
Deze computer - r.muis - beheren - services en toepassingen - services. Vervolgens krijg je een lijst. Bij mij de 3e van onderen: Wireless Zero Configuration dubbelklikken. Die moet je uitschakelen.
Bij werkt het perfect!

Gompie,
Jou oplossing is perfect.
Hartelijk dank voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan