Smc7004br

Status
Niet open voor verdere reacties.

basiel_a

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Beste,

Ik heb sinds een paar maanden een (oude) SMC7004BR breedband router, een 'erfenis' van iemand die hem toch niet meer gebruikte.
Ik heb de nodige kabels aangesloten, en kon met m'n twee aangesloten pc's surfen. Ook de ingebouwde printserver deed het zoals het hoort: printen lukte vanop beide pc's.

Tot enkele dagen terug... op beide pc's krijg ik volgende melding: "Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden", gedaan met surfen en printen. :(

Aan m'n kabelmodem kan het niet liggen, want als ik de router loskoppel en verbinding maak rechtstreeks van de pc naar de modem, kan ik wel nog surfen (naar helpmij.nl b.v.).

Wat kan ik doen om uit te vissen waar precies het probleem zit? Of wat eraan te doen is?

Bedankt, B.

192.168.1.1?

De fout zit dus in de router. Dat betekend dat het als volgt opgelost kan worden.

Eerst even een vraag: Heeft u instellingen op de router staan die u niet kwijt wilt? (dit is meestal niet maar toch)

Zo ja, dan moet u naar de instellingen van uw router gaan (als deze berijkbaar is). Dit kunt u doen door in uw browser een ip adres in te tikken. dit kan per router verschillen maar de eerste twee groepen zijn meestal hetzelfde. Het kan zijn als volgt: http://192.168.1.1/. Maar er zijn VELE variaties.

Ligt het antwoord op de bovenste vraag iets eenvoudiger (gewoon nee), dan moet u achter de router op zoek gaan naar de reset knop. een kleine knop, vaak alleen in te drukken met behulp van bv een pen. Is deze er niet, zie dan "ja" hierboven.

Kunt u niet in uw router komen? dan kunt u deze uitsluitend resetten.

Ik hoop dat dit u verder helpt.

mvg, 3lit3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan