SME server

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gook
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gook

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Hallo

Gisteren een sme server geinstalleerd als 'Alleen server' en niet als 'server en gateway'. Vreemd genoeg krijg ik deze niet in mijn netwerkomgeving te zien en is ook niet bereikbaar via ip adres. Wanneer ik er naar ping krijg ik wel antwoord. Via de server manager (https) heb ik ook toegang.
Deze moet enkel dienst doen als data server.

Iemand die me wegwijs kan maken?

Gorik

Opgelost, hij staat als 'server en gateway' te draaien nu en dan is hij zowieso bereikbaar in het netwerk.

Je moet eerst en vooral beschikken over 2 netwerkkaarten. De intere netwerkkaart configureer je als LAN: je geeft het ip op waar je naar moet surfen voor connectie naar de server + het subnet.
De externe configureer je als WAN, hiervoor heb je gegevens nodig van je provider. Je moet een vast ip opgeven (één dat je van je provider krijgt), subnet en het ip wan. Als laatste het bereik van de dhcp (dien in lijn ligt uiteraard met je ip LAN).

Op de interne netwerkkaart (LAN) sluit je de switch aan naar je lokaal netwerk, de externe verbind je met je router.

Ok... net zoals ik hem vroeger meteen opgezet heb dus. Je kunt hem eigenlijk altijd zo opzetten en hem als client in het netwerk zetten en de WAN vrij laten. Je moet dan wel een (andere) router hebben om met de provider verbonden te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan