• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Smiley i.p.v. getal in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlocarlo

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Ik wil de waarde in een draaitabel niet als een getal weergeven maar in de vorm van een smiley.
Bijvoorbeeld : 110% laat een lichtgroene smiley zien en 80% een rode.
Is dat mogelijk?

Bijlagen

Beste AlexCEL, dank je wel. Is het ook mogelijk om zo'n smiley direct in een draaitabel te zien. Of kan het tonen van een smiley alleen met een formule die naar een cel verwijst?

plaats eens een voorbeeld met draaitabel

In een draaitabel lijkt me een lastig verhaal worden omdat je opmaak en een formule moet gaan toepassen. Maar wellicht heeft iemand anders nog een goed idee hoe het wel kan.

Draaitabel toevoegen

Hoi Haije, bijgaand tref je een bestand met een draaitabel aan. Ik ben heel benieuwd. Vast bedankt voor de moeite.

Bijlagen

Zonder draaitabel, met voorwaardelijk opmaak en formule om gemiddelde uit te rekenen.

Bijlagen

Hoi Globe, dank je voor je reactie. Het lijkt er dus op dat ik een tussenstap moet doen om een getal om te zetten naar een smiley. In het eindresultaat, was mijn idee, om er week dan een smiley te laten zien. Ik denk dat ik nu wel voldoende input heb om verder te kunnen.

Dat hoeft niet persé, je kunt de formule ook toepassen in je voorwaardelijke opmaak. Ik denk echter dat de manier hoe het voorbeeld met de draaitabel en mijn voorbeeld duidelijker is.

Bijlagen

Omdat ik het in een draaitabel wilde proberen, bij deze
onderste draaitabel met smileys is afhankelijk van de tabel en gaat dus niet mee bij filteren in draaitabel zelf

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan