• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Smiley's/Verbeteringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cgelici

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik gebruik voor school een exel sheet om berekeningen te oefenen. Nu heb ik een oefening gekregen die ik niet snap. Mijn vraag gaat natuurlijk niet hier over :)!

Ik heb getallen aan 1 zijde en op basis van die getallen moet een specifiek antwoord in de cel ernaast komen te staan. Naast de cel met het antwoord zie ik een klein smiley gezichtje dat sip kijkt. Wanneer je het goede antwoord intikt kijkt hij in een keer blij. Ik heb het al aan mijn leraar gevraagd maar hij weet niet hoe het moet, maar wat ik mij dus afvraag is of ik op een bepaalde manier(toetsencombinatie misschien ?) het antwoord tevoorschijn kan halen. Want ik neem aan dat de computer het antwoord 'weet'.

Is er dus een manier om het goede antwoord tevoorschijn halen voor als ik er echt niet uit kom ?

Alvast bedankt !

C. Gelici

Voorbeeld sheet:
Als we ervan uit gaan dat 1 gelijk is aan 2

cel1___cel2__cel3
1_____2____ :) <goed antwoord
2_____4____ :) <goed antwoord
3_____5____ :) <fout antwoord

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Cgelici,

Ik vind je poging wel grappig. Ik denk dat je leraar het wel weet, maar hij zal je niet gaan vertellen. Natuurlijk staat het antwoord ergens. Als je het weet, dan ga je direct op zoek naar het antwoord en heb je dan iets geleerd?. Nee, nul komma nul. Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand je met deze reden gaat helpen. Je leert er niets van, schiet er niets mee op en het is niet sociaal.

Groet
Dirk

P.s. op welk forum heb je deze vraag allemaal gesteld?

Om je een beetje op weg te helpen, kijk eens welk lettertype gebruikt is voor de smileys en met welke formule de smileys geplaatst zijn.
Ik denk dat je er dan wel uitkomt.

nee dirk, ik denk niet dat je me begrijpt. Dat ik het antwoord wil weten is alleen voor als ik er echt niet uitkom. Mijn leraar wil het wel zeggen maar weet het echt niet aangezien hij het niet zelf heeft gemaakt. Het is alleen zodat ik weet welk antwoord er moet komen te staan. zodat ik de berekening beter kan toepassen.
Dus als je het antwoord weet zou ik het erg op prijs stellen als je het mij kunt laten weten.

mgv
cgelici

Zie bijgaand voorbeeldje met de methode zoals ik eerder aangegeven heb.
Deze is nog uitgebreid met voorwaardelijke opmaak voor de achtergrondkleur.

Bijlagen

Ik heb recent ontdekt dat het bestand beveiligd is. Ik heb het wachtwoord van systeembeheer gekregen. Maar als ik nu op de smiley druk zie ik wel een formule, maar geen antwoord. De formule is alleen een soort link: som=b2+b1 ofzoiets. Mijn leraar zij ook dat ik tijdens de opdracht niet zelf mag typen. Ik weet niet waarom, maar misschien helpt dit jullie ???

Heb je mijn voorbeeldje al wel bekeken? Daar zie je ook alleen een formule staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan