• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

'Smoelenboek' samenstellen uit Excel lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

namruuh

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
43
Ik heb een Excellijst met de volgende gegevens: naam, telefoonnr, e-mail adres en een cel met de netwerklocatie van een foto (bijv: q:\fotos\medewerker1.jpg). Ik wil op basis van deze lijst een smoelenboek samenstellen.

Er moet op A4 ongeveer een smoelenboek van 4 bij 4 medewerkers uitkomen, maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg dat de netwerklocatie van de foto omgezet wordt in de foto zelf.

Daarnaast heb ik nog als uitdaging dat deze lijst maandelijks wijzigt, en een output is van ons personeelssysteem. De mooiste oplossing zou zijn als ik een macro kan maken die deze Excel-sheet inleest en er vervolgens een smoelenboek van maakt. Dit mag overigens ook in Word.

Kan iemand mij op weg helpen met het omzetten van de netwerklocatie naar een foto, en hoe zo'n smoelenboek dynamisch opgezet kan worden?
 
ik zou het in Word maken en met afdruk samenvoegen werken. veel rond te vinden op het wordforum. je moet wel even uitzoeken hoe je je figuur erbij krijgt.

steven
 
Hallo namruuh,

'k Heb een opzet voor je gemaakt, zie bijlage.

Erik
 

Bijlagen

  • Smoelenboek.zip
    9,6 KB · Weergaven: 4.731
erik,

jouw voorbeeldje werkt als er maar een 10-tal werknemers zijn. als er meer zijn, dan vraagt het veel werk. vandaar dat ik naar een mail merge in word zou gaan.
als ik straks wat tijd heb, zal ik eens zoeken.

steven
 
Dag Steven

Volgens mij werkt het ongelimiteerd mits je een printopdracht toevoegd aan de macro.

Ik ben dan ook benieuwd waar het in jouw visie meer werk wordt bij meer dan een tiental werknemers.

Erik
 
smoelenboekje

Voor ca 30 medewerkers wil ik een smoelenboekje maken uitgaande van een organogram. Nu is mijn probleem dat ik het wel met visio kan maken op een PC maar ik werk met een Mac OS X en kan met geen mogelijkheid vinden hoe ik dit kan omzetten. Weet iemand een oplossing of wellicht een betere manier om een smoelenboek te maken op mijn mac wat dan wel weer compatible moet zijn met een pc. Het smoelenboek moet nl op de server van mijn werk terecht komen.
Ik heb wel gelezen over het maken van een smoelenboekje met excel maar snap niet hoe je dit samenvoegt naar een mooi overzicht.
 
@dfd1960 een volgende keer een eigen topic openen s.v.p. Dit was tevens een oude topic, dus ook onnodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan