smpt server bij draadloos netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter hanca
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hanca

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2001
Hallo,

Ik heb zo'n kaart voor een draadloze netwerkverbinding aangeschaft en joepie! ik pluk de verbinding zo uit de lucht.
Nu wil ik eudora configureren voor de smtp server, maar waar kan ik dat vinden?
Het netwerk waar ik op zit heet France.

Iemand een suggestie?

Bedankt

Hanneke

Begrijp ik goed dat je Internet 'leent' van buurtgenoten?

Als je geen inlognaam hebt voor een smtp danwel popserver kun je dus niets configureren aan eudora. Neem dan simpelweg een webmail-georienteerd mailaccount, zoals een hotmail.com of een yahoo.com mailaccount.

Tijs

Wat beveiligen mensen toch de boel slecht tegenwoordig. Ik heb in principe ook geen eigen provider nodig hier in de buurt.....:p
Heb ik wel hoor!

Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt, Thijs. Van een hotel hiertegenover.
Mijn pop server werkt gewoon, natuurlijk, maar om wat te versturen moet ik een smtp adres hebben.
Ik krijg zo´n 100 mailtjes per dag, niet erg handig om dat online te doen, dat geeft toch heel wat minder mogelijkheden om te filteren en zo.
Maar ja, gratis internet is ook wel handig natuurlijk. Ik kan natuurlijk alleen mailtjes zenden via mijn online mail, maar handig is het niet.
Het gaat alleen om het smtp adres. Kan ik dat niet op de een of andere manier vinden als ik weet welke provider ze hebben=

Een andere optie is natuurlijk naar de buren toe te stappen en aanbieden bij te dragen aan de kosten, maar ja, ben bang dat ze het dan helemaal af gaan schermen. Ik weet niet of ze weten dat iedereen in de buurt op hun account kan meevaren.

Hanneke

Als je vraagt om zgn. 'open relay' servers, die dus net zo makkelijk door spammers gebruikt/misbruikt kunnen worden: Dat soort servers vind je zo goed als nergens meer. Overal zijn die geblokkeerd en/of of op zwarte lijsten gezet.

Geef eens wat meer informatie: Waar heb je je pop account? Bij Gmail, wannadoo, tiscali (etc.)?

Zonder die informatie gaat het niet lukken om hetzelfde afzender adres te gebruiken als waar nu je mailtjes naar toe gestuurd worden. En dan moet nog maar afgewacht worden of je vanaf een 'vreemd' netwerk toegang kunt krijgen tot de smtp-server, maar dat merken we dan vanzelf wel.
Sommige providers staan je toe om zgn. 'smtp na pop' te doen, dus als je je mail ophaalt met pop vanaf een 'vreemd' netwerk om daarna (een half uur bijv.) ook van hun smtp servers gebruik te maken. Vaak moet je dan aanmelden met hetzelfde account dat je voor pop-gebruikt.

Tijs.

Als je via het netwerk van een andere provider connect, zie deze pagina, de laatste paragraaf voor de juiste instellingen van de smtp-server en authenticatie.

Ben je wél via het dds netwerk verbonden, kun je ook op dezelfde link alle informatie vinden m.b.t. in te stellen pop- en smtp-server.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hollee en halleluja!

Het werkt!

Mijn dank is verpletterend. Moge al je kindskinderen je nagedachtenis eren tot in de 6de graad of zoiets. Ik had er nog nooit van gehoord. Nou heb ik tot vandaag ook nog nooit in een draadloos netwerk gezeten en er gaat een wereld voor me open.

Was al bang dat ik Eudora vaarwel moest zeggen.

Nou moet ik wel allow authentication aanzetten en leverde in het verleden moeilijkheden op, maar die dan leeft die dan zorgt.

Bedankt!

Hanneke

[...]Het werkt!

Mijn dank is verpletterend. Moge al je kindskinderen je nagedachtenis eren tot in de 6de graad of zoiets. [...]Bedankt!

Hanneke
Ik zal ze deze link geven als ik er ooit aan toekom kinderen te hebben! :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan