sms-jes naar sim-kaart ipv systeemgeheugen en partitioneren sd-kaart (LG E400)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Ik heb steeds het probleem, dat het geheugen van mijn telefoon vol is. Hierdoor krijg ik ook geen SMS-jes meer binnen.
Is er een manier om de telefoon zo in te stellen, dat SMS-jes opgeslagen worden op de SIM-kaart (net als vroeger dus) in plaats van het systeemgeheugen
Ik heb de telefoon geroot en is ook zo ingesteld dat gedownloade apps ALTIJD op de SD kaart gezet worden (hoewel dat niet altijd gebeurt).

Toch blijf ik als ik een nieuwe app download soms de melding krijgen dat het telefoongeheugen bijna vol is en dan kan ik geen SMS-jes meer versturen of ontvangen.
Dit is erg irritant.

Ik heb ook geprobeerd mijn SD-kaart (8GB) te partitioneren met een Windows programmaatje waarvan ik de naam even kwijt ben.
Het partitioneren is wel gelukt, maar blijkbaar niet op de goede manier.

Ik weet dat ik een fat, fat32 en ext2 partitie nodig heb. Dus nogmaals hoe doe ik dat?
Ik begrijp dat de telefoon de ext2 partitie als systeemgeheugen ziet?

De enige oplossing die ik nu zie is een zware voorhamer, maar ik heb de liquide middelen (nog) niet om een andere smartphone aan te schaffen :(

Weet iemand een Chinese telefoon (nee ik ben daar niet bang van en 400 euro heb ik niet over voor een telefoon (Galaxy S4) ) die enigszins in de buurt komt van een S4 qua specificaties?

Om je nog beter van dienst te kunnen zijn is er denk ik aanvulling nodig, welke provider, merk telefoon, merk SD kaartje. enz enz.

Dit hieronder is slechts een voorbeeld:
De functie wordt mogelijk niet ondersteund, wat afhankelijk is van je serviceprovider en mobiele netwerk.
Als je bijvoorbeeld in een BlackBerry®-toestel een SIM-kaart gebruikt en je SMS-berichten opslaat op je SIM-kaart, worden je SMS-berichten nog steeds weergegeven in de berichtentoepassing. Dat is een van de vele voorbeelden wat wel en niet kan. Zo zijn er denk ik tientallen verschillen.

En even niet hameren de helpers proberen je te helpen. :d

Hier een handleiding LG E400 als je die nog niet hebt. Klikje Het vervelende is dat je hem moet kantelen/roteren, maar ga dan naar beeld en roteer dat ding. Succes.

Laatst bewerkt:
Heb je eventueel een adapter om de Micro-SD kaart direct in de computer te kunnen uitlezen?
Indien de computer het kaartje wel herkend, kopieer dan alle gegevens van het kaartje naar de computer en ga dan naar Deze Computer - rechtermuisknop op het kaartje - formatteren.
Stop daarna het kaartje weer zonder de adapter in het toestel. Mocht het kaartje dan nog niet herkend worden is er een goede kans dat de sd kaart lezer van het toestel niet meer (goed) werkt.

Dit las ik bij Vodafone. Klikje Het is wat met die dingen. :o

Laatst bewerkt:
Mijn kaartje doet het gewoon en ik heb het over iets ingewikkelders dan gewoon formatteren. Ik heb het over partitioneren.
Hij moet opgedeeld worden in drie partities (http://forum.xda-developers.com/wiki/SD_card_partitioning), zodat hij denkt dat zijn systeemgeheugen op het kaartje staat (dat is namelijk veel groter)
Dat heb ik dus geprobeerd, maar dat lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan