Sms

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg de volgende foutmelding (?? misschien iets met referentie-bibliotheek ??) Zie bijlage

Bijlagen

Klopt, ligt aan de referentie bibliotheek, vink aan "Microsoft XML, v 3.0." en/of "Microsoft XML, v 4.0" en/of "Microsoft XML, v 5.0"

Meerdere GSM-nummers

Alvast bedankt voor de tip, nu lukt het wel (Ik krijg wel nog een foutboodschap :zie bijlage)
Nu had ik graag hetzelfde bericht verstuurd naar meerdere GSM-nummers.

Bijlagen

Is geen foutmelding, maar een terugkoppeling van de sms dienst (<resultstring> = success, <callingurl> = nummer waartoe verzonden en bericht)
Code:
MsgBox XMLHttpRequest.responseText
laat de terugkoppeling zien.
Je kan proberen om een comma te zetten tussen meerdere ontvangers, lukt dat niet dan moet je een loop, lus maken in je code.
Waarschijnlijk wil je alle reizigers van 1 avond sms'en je zal dan eerst moeten filteren voordat je verzendt.

komma of punt-komma of vbCrLf

Noch komma, noch punt-komma, noch vbCrLf werken. Nochtans manueel in Excel een kolom met mobieltes copy-pasten in het Send to- veld van VoipCheap: dit lukt wel.

Private Sub cmdSMS_Click()
Dim strUserNameVoipCheap As String, strPassWordVoipCheap As String, strMyCompany As String, txtSMSTo As String, strMessageSMS As String
Dim strGSM01 As String, strGSM02 As String
strGSM01 = "+32474685965"
strGSM02 = "+32478270891"
strUserNameVoipCheap = "BalloonPlanning"
strPassWordVoipCheap = "Luciano1302"
strMyCompany = gstrMyCompanyName
'txtSMSTo = strGSM01 & "," & strGSM02 'Werkt niet
'txtSMSTo = strGSM02 & ";" & strGSM01 'Werkt niet
txtSMSTo = strGSM01 & vbCrLf & strGSM02 'Enkel eerste GSM werkt

MsgBox txtSMSTo
strMessageSMS = "Beste, de geplande vaart van deze avond kan niet doorgaan. Gelieve onze website " & gstrMyWebsite & "te raadplegen."
Call sendSMS(strUserNameVoipCheap, strPassWordVoipCheap, gstrMyCompanyName, txtSMSTo, strMessageSMS)
End Sub

Werkt dus met 1 ontvanger per keer, je zal dus een lus moeten maken
Haal je aanmeldgegevens en wachtwoord uit bericht#7 en de bijlage in bericht#5 (tenzij dat je wil dat iemand op jouw kosten gaat sms'en)

Met een anoniem voorbeeld bestandje (naam, adres, woonplaats, telefoonnummver, vluchtdatum, opstijgplaats?) wordt je sneller en beter geholpen.

wachtwoord

Ik hebinderdaad mijn wachtwoord aangepast om onaangename verrassingen te vermijden.
Ik ga nu mijn GSM-nummers in een lus plaatsen.
Als ik het dus goed begrijp, zal ik VoipeCheap zoveel keer moeten aanspreken als er GSM-nummers zijn?

Klopt, elke keer 0.050 euro.

Bedankt

Heel erg bedankt voor jouw prima tips. 't Is me uiteindelijk gelukt om VoipCheap-SMS'en in mijn Access-VBA code te integreren.:)

Dan mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten :).

Rapport VoipCheap

Hier ben ik nog eens.
Er is geen enkel spoor terug te vinden van de VoipCheap SMS-jes. Na het verzenden van de SMS-jes zou ik graag een rapportje ontvangen met de geslaagde SMS-jes, maar ook de 'mislukte'.

Code:
MsgBox XMLHttpRequest.responseText
laat per sms na het verzenden het resultaat zien.
Je kan XMLHttpRequest.responseText in een veld zetten, een rapport zal je regel voor regel moeten opbouwen.
Maar met een anoniem voorbeeld bestandje wordt je sneller en beter geholpen.

Laatst bewerkt:
VoiopCheap

Dit is inderdaad een goed idee, maar voor mij is er maar één regel belangrijk :<result>0</result> of <result>1</result>. Kan ik deze isoleren en met een 'if then ' omzetten in een string (bv. niet /wel verzonden) om dan via een 'loop ' in een rapportje te gieten.

Bijlagen

• MsgBox.png
    MsgBox.png
    12,7 KB · Weergaven: 38
VoipCheap

Nog eens gecheckt; klopt dan toch niet. Er wordt blijkbaar alleen gecontroleerd op landnummer. D.w.z. als het landnummer OK is krijg ik altijd een <result>1</result>-resultaat, zelfs al is de SMS niet verzonden (door bv verkeerd telefoonnummer).:confused:

Oeps

Oeps. Nog eens gecheckt maar nu op mijn smartphone: ook als ik een 'gewone' SMS verstuur via mijn smartphhone naar een foutief nummer krijg ik op mijn smartphone de boodschap dat het toch verstuurd is. De Msgbox inmijn VBA-code geeft dus toch de goede boodschap weer.
Mijn vorig antwoord is dus van geenerlei waarde. Sorry.:o

Eigenlijk wil je een soort "ontvangsbevestiging" van een sms?

Volgens mij levert VoipCheap geen DLR (delivery receipt) je zal dan moeten overstappen naar een andere aanbieder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan