SMSen naar buitenland

Status
Niet open voor verdere reacties.

k03kj35m0nst3r

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Mijn vriendin zit atm in panama.. maar ze ontvangd mijn smsjes niet.. nu heb ik zelf al wat gegoogled en dan zou ik het zo moeten doen:

(landnummer van panama is 507)
+5076 xx xx xx xx
maar het lijkt erop dat dit nog steeds niet werkt..

Dus heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?

thankyouu!

Even een belangrijke vraag: Heeft ze een GSM prepaid-kaart in Panama gekocht of een GSM abonnement genomen in Panama? En waar je die SMS naar toe wilt sturen, is dat dan inderdaad het telefoonnummer van dat Panamese prepaid-kaart/GSM abonnement?

Als het gewoon een Nederlandse prepaid-kaart of GSM abonnement betreft dan moet je 'm gewoon 'naar Nederland' versturen, dus met 06xxxxxxxxx of +316xxxxxxxxxx
(+31 is nederland).

We horen het wel.

Tijs.

Zij heeft een nederlands abbonement, 1000 smsjes maar die zijn op en ze heeft nog geen nieuwe.. Dus ik stuur naar haar telefoon en zij stuurt met de telefoon van haar pa/ma of zus terug naar mij. Dus de telefoon waar ik naar sms heeft atm helemaal geen beltegoed of zo..

Dus nog een keer terug naar de originele vraag: Je verstuurt het naar een nederlands abonnement?
Indien ja, dan moet je dus naar NL sturen en niet naar Panama.
Het SMS'je komt dan dan uiteindelijk via jouw NL GSM provider naar de GSM provider in Panama waar ze zich aanmeldt met haar telefoon.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Even een (kleine) aantekening nog: Als je vriendin zich langere tijd (bijv. 2 weken of zo) niet aanmeldt, dan kan het zijn dat je eigen provider terugmeldt dat de SMS niet afgeleverd kan worden. Ik ga er dus wel vanuit dat ze zich minstens elke paar dagen aanmeldt bij een provider in Panama (oftewel haar telefoon aanzet daar).

Fijn dat je ermee geholpen bent. Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan