smsjes overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Hallo,

Is het ook mogelijk om smsjes via bluetooth over te zetten naar de laptop? En hoe zou dat moeten?

Dank je,
Jazz

Welke telefoon heb je? Met mijn Sony Ericsson w800i kan je met behulp van het programma FMA makkelijk alle smsjes overzetten in je archief.

Zulke programma's zijn er ongetwijfeld ook voor Nokia en andere merken :)

Bijna elk merk heeft zijn eigen stukje software.
meestal meegeleverd.

Ik weet dat er voor Nokia ,Siemens en sony Ericson software is.
als het niet wordt meegeleverd dan kan je het meestal op de website vinden.

je kan meestal een seriele bluetooth verbinding maken tussen PS of Laptop en je GSM
voor het maken van bv een backup van telefoon nummers, sms,plaatjes etz....

Wel moet de bluetooth aan de kant van de laptop deze service ondersteunen ...meestal geen probleem maar wel even kijken hoe je moet paren.
De software doet de rest. je kan dan bv ook SMS versturen vanuit je Laptop /PC of PDA
via je GSM erg makelijk met type.

Laat anders even weten welk merk je hebt dan kunnen we even kijken voor je.

Hee twee,

Doordat je het over programma's op internet had, ben ik eens gaan kijken op Nokia.nl en daar hebben ze inderdaad firmware voor de telefoons. Wordt goed uitgelegd en ik heb inmiddels de smsjes op de pc staan.
Dank jullie voor de hulp!

:thumb:
Jazz

Laatst bewerkt:
Weer iemand blij gemaakt :thumb:

PS: als je de vraag nu nog even op opgelost zet is iedereen blij

Ik ben ook even nieuwsgierig hoe dit werkt, kom er niet echt uit.

Ik heb een Samsung E570 en m'n broertje heeft zo'n bluetooth stickje waar het wel mee lukt om foto's etc over te zetten, maar die smsjes krijg ik niet voor elkaar..

Dankjewel. Maar het kan dus niet zonder zo'n programma? Mij is altijd gezegd dat je met Bluetooth alles kan overzetten heel makkelijk bla bla bla...

Heb er niet zoveel verstand van hoor, beetje blondt...
Maar dit programma wat ik nu aan het downloaden ben, moet dat naar mijn telefoon via bluetooth? Of moet dit gewoon op de computer blijven? Het past trouwens toch nooit op mijn telefoon zo groot? Of zou ik er dan een geheugenkaartje bij moeten kopen?

En je moet het op je telefoon installeren? Ben je dan de rest van je bestanden smsjes contacten fotos allemaal kwijt?

nee gaat gewoon op de computer

Je kan er (meestal bij dit soort programma's ) een backup mee maken je kan je contact personen mee beheren , ook sms etz... etz.
ik ken even niet de mogelijkheden van dit programma want ik heb het zelf niet.
en nee zonder programma lukt het niet.

overigens blijft alles gewoon op je gsm staan hoor.
dus op je computer
en dan met bluetooth met elkaar verbinden....

Volgens mij moet dit met een kabeltje? Of zou dit echt via bluetooth moeten werken?

werkt ook via bluetooth..ik gebruik een vergelijkbaar prog. voor mijn SE K800
en dat werkt prima...zie bluetooth als een onzichtbaar kabeltje :p

-maak een verbinding tussen je computer en gsm (seriele )
op het programma laat je 'm zoeken naar een verbinding op alle com poorten.

Hmm dus dat maakt in principe niets uit, kabeltje of bluetooth. Vriendin zei namelijk van wel..

Dat bestandje wat jij mij gaf, doet het zeker niet op Windows Vista?

mmm ik zal niet over je vriendin beginnen...LOL

Ik Zie inderdaad geen Vista op de website..dat is vaak het probleem als je vista hebt ...1 van de redenen dat ik het nog niet heb.

Zal het nog is op de andere pc proberen dan maar... (XP) was van de week nog niet gelukt namelijk. Programma deed het gelukkig wel, want op Vista bleef ie hangen zeg maar.. Alleen kon weinig aanklikken en niets doen. Naja zal nog is even kijken, in ieder geval heel erg bedankt voor je info! En als ik er niet uit kom..... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan