SMTP error bij het versturen van emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olbren

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2010
Beste lezer,

Sinds een week heb ik nu al 3x gehad dat ik een verstuurd mailtje terug kreeg nadat ik deze had verzonden. Tot nu toe zijn het mails geweest naar "@hetnet" en "@planet".
Ik ben zelf klant bij Ziggo en drie emailadressen daar lopen.
Namelijk 2 priveadressen en 1 zakelijk adres voor mijn webwinkel.
Dit zakelijke emailadres heeft voor de inkomende mail zijn eigen server, maar voor de uitgaande mail die van Ziggo. Waarom weet ik ook niet, maar ooit is me verteld dat ik dat zo moest doen.

Voor de rest hebben we ergens in het huis ook nog een laptop rondzwerven die ook aangesloten op draadloos internet.

Zie hieronder de melding die ik steeds krijg.

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

*********@planet.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mailin.planet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected.

Ik heb ziggo gebeld vanochtend, maar die zeiden dat de emailadressen niet correct kunnen zijn. En dat @planet moest zijn @kpnplanet en @hetnet moet worden @kpnmail.
Hierbij natuurlijk vanuitgaande dat de gebruikersnamen van de adressen hetzelfde zijn gebleven. Ik het geprobeerd, maar helaas. Mail kwam weer net zo hard terug.

Hopelijk kan een van jullie me met dit bijzonder vervelende probleem helpen?!

Mvg,
Olbren

Wat Ziggo antwoordt dat slaat helemaal nergens op want je kan nog steeds een mail hebben met @hetnet of @planet!!

Probeer eens als ze het hebben via internet in te loggen op je mail (als je dat niet al doet).

Reactie op Lunatoe

Beste Lunatoe,

Bedankt voor je reactie. Inmiddels ben ik ingelogd op me webmail.
En heb ik de bewuste mail waar het om gaat nogmaals via de webmail verzonden, maar helaas 1,5 minuut later kreeg ik weer de melding binnen dat de mail niet afgeleverd kon worden. (zie hieronder)

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

*********@planet.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mailin.planet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected.

Nou heb ik de mail vanaf mijn webmail met mijn prive emailadres verstuurd.
Eigenlijk moet deze met mijn zakelijke email verstuurd worden. Echter kan ik hiermee niet inloggen op mijn webmail van Ziggo, omdat de hosting van de site een eigen mailserver heeft. Daarom vindt ik het ook zo vreemd dat mijn SMTP vanaf deze mail wel via Ziggo gaat. Enig idee of dat ook anders kan?

Kan trouwens met mijn zakelijk mailadres wel naar iedereen anders mailen, zonder enig probleem. Nog andere suggesties wat het zou kunnen zijn?

Mvg,
Olbren

Dat moet dus een probleem met Ziggo zijn. Hier weet ik verder geen antwoord op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan