SMTP exacthost.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatboxing

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Beste,

ik heb deze week een hosting packet bij www.exacthost.nl aangekocht. Dit met als doel mijn asp.net C# website te hosten.
Nu heb ik in mijn website een stukje code geschreven waarmee het mogelijk is om, na inschrijving, een mail te verzenden ter bevestiging naar de persoon die zich net heeft ingeschreven.

Ik heb reeds meerdere malen contact opgenomen met de support van exacthost maar deze heeft me nog steeds geen concreet antwoord gegeven. Daarom probeer ik het via dit forum indien er mensen zijn die ervaring hebben met exacthost en een oplossing hebben voor mijn probleem.

In de manual van exacthost staat er dat SMTP authenticatie nodig is. Deze heb ik dan ook ingesteld in de web.config als volgt:
Code:
<system.net>
    <mailSettings>
      <smtp from="info@ondernemersaward.be">
        <network host="mail.ondernemersaward.be" password="****" userName="info@ondernemersaward.be"/>
      </smtp>
    </mailSettings>
  </system.net>

De support vertelde mij dat dit PERFECT is!

Daarnaast in de codebehind van mijn pagina waarop men zich moet inschrijven, staat volgende code:
Code:
MailMessage mail = new MailMessage();
SmtpClient SmtpServer = new SmtpClient("mail.ondernemersaward.be");
mail.From = new MailAddress("info@ondernemersaward.be");
mail.To.Add(txtEmail.Text);
mail.Subject = "Inschrijving...";
mail.Body = "Test body...";
mail.IsBodyHtml = true;
SmtpServer.Send(mail);

Het rare hieraan is dat deze code perfect werkt in Visual Studio (waarin ik dus mijn website heb ontwikkelt). Als ik deze code daarin test, krijg ik effectief een mail nadat ik mij heb ingeschreven.
Plaats ik deze code op mijn website op exacthost.nl, krijg ik wel de melding dat mijn inschrijving succesvol is gebeurd EN staat de inschrijving effectief in de database maar krijg ik GEEN mail.

Ik contacteerde de support hierover al enkele malen maar hiervan krijg ik geen antwoord.
Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen!

Alvast hartelijk bedankt!!

PS: het pingen naar mail.ondernemersaward.be werkt perfect, dus de dienst is actief
PS: indien iemand geen ervaring heeft met exacthost.nl maar graag de manual wil bekijken, dit kan op support.exacthost.nl . Daarin staat in de FAQ enkele methoden om de mail wel te laten werken. Ik heb reeds alles geprobeerd en toch zonder succes!

Laatst bewerkt:
Beste is een mail-sessie te starten rechtstreeks vanaf je webserver. Je kunt dat gewoon doen m.b.v. het telnet-commando.
Zie hier hoe je die test zou kunnen doen. Je ziet dan (hopelijk) meteen waarom het misloopt, bijv. dat er geen verbinding kan worden gemaakt, dat de te versturen mail wordt geweigerd om een bepaalde (technische) reden etc.

Tijs.

Beste,

Bedankt voor de tip. Aangezien ik blijkbaar niet kan telnetten vanaf mijn windows pc, deed ik het via mijn iMac.

Ik gaf volgende command in:
Code:
telnet 46.182.176.58 25
En kreeg als resultaat:
Code:
telnet: connect to address 46.182.176.58: Network is unreachable
telnet: Unable to connect to remote host

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je niet goed gelezen hebt: Je schreef:
Plaats ik deze code op mijn website op exacthost.nl, krijg ik wel de melding dat mijn inschrijving succesvol is gebeurd EN staat de inschrijving effectief in de database maar krijg ik GEEN mail.
waarop ik schreef:
Beste is een mail-sessie te starten rechtstreeks vanaf je webserver. Je kunt dat gewoon doen m.b.v. het telnet-commando.

Oftewel: Je zult op je hosting-machine een shell-prompt moeten starten (bijv. via SSH of via plugins in de admin-console) en vanuit die shell-prompt gaan testen.

Tijs.

Mijn excuses, ik had gezien in de link die je me gaf waarin ze telnetting uitlegde, stond er dat het via cmd moest...

De server waar mijn website opstaat is wel van een derde. Ikzelf heb, neem ik aan, geen rechten op zo een SSH te doen of wel? Zo ja, hoe kan ik dat doen?

Als het je toegestaan is om zelf je mail te versturen vanaf je webhosting, dan zul je ook in de gelegenheid gesteld moeten worden om (bij problemen) te testen waar die problemen vandaan komen. Ik hoop/reken er dan ook op dat die (shell-)faciliteit op de een of andere manier voor jou beschikbaar is bij de webhoster.

Of en hoe zul je bij de hosting helpdesk moeten neerleggen, want ik heb zelf geen abonnement bij www.exacthost.nl
Ik vermoed dat áls het ergens beschikbaar is je het kunt vinden ergens in het Plesk Control Panel, maar vraag het even na.

Tijs.

Ok bedankt!

Ik heb even rondgekeken in de manual van exacthost. Men somt op welke rechten te verkrijgen zijn, afhankelijk van welk hosting packet men heeft aangekocht.
In één van de opsommingen staat het volgende:

Beheer van toegang tot de server via SSH en Beheer van toegang tot de server via Extern bureaublad. Upload websitebestanden op een veilige manier naar de server via Secure Shell (Linux-hosting) of via Extern bureaublad (Windows-hosting).

Ik lees daar dat de Secure Shell kan bekomen worden via (Linux-hosting) maar bij de aankoop van het hosting packet, stond er Windows-hosting.
Zorgt dit voor problemen dan?

Als ik uit je verhaal mag begrijpen dat je momenteel Extern Bureaublad-toegang hebt tot je server, dan moet je dus zo'n Extern Bureaublad-verbinding maken vanaf je thuispc, en in de Extern Bureaublad-sessie CMD.exe starten en (op die manier) vanuit het netwerk van de webprovider die telnet-test doen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan