SMTP fout 0x800CCC79

Status
Niet open voor verdere reacties.

rndyb

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Berichten
58
Beste mensen,

Ik zit hier met een probleem dat niet is op te lossen lijkt het wel.

Mijn netwerk:- Modem
- Router Cisco WRT120N
- Wireless Extender
- 5x PC's

Ik kan met mijn mail van UPC niet versturen maar wel ontvangen. Dat is in de normale opstelling dus via de router aan de modem.
Koppel ik de router af en zet mijn pc direct op de modem dan doet hij het wel. Je zou zeggen het zit in de router of firewall. Verschillende routers geprobeerd, alle firewall instellingen uitgezet werkt nog niet.
De instellingen in netwerkadapters heb ik ook allemaal gecheckt.

Maar...
Als ik in de normale opstelling, vanaf mijn Hotmailadres, en Windows Live Mail met pop3 en smtp instellingen verstuur smtp dan kan ik gewoon mailen.

Dingen die ik dus heb geprobeerd:
- Instellingen veranderd, gecheckt Configuratiescherm.
- Firewall uitgeschakeld, zowel pc als router.
- Andere routers geprobeerd.
- UPC gebeld voor recente gegevens, en gevraag of iemand me kon helpen maar dat konden ze niet omdat
het volgens hun binnen het netwerk zit. Omdat ik rechtstreeks via modem wel kan mailen.
- De foutmelding geGoogled.

Configuratie:
Emailaccount: blabla@upcmail.nl
POP3 server : pop3.upcmail.nl
SMTP server : smtp.upcmail.nl

Foutmelding:
Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres is blabla@hotmail.com.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <blabla@hotmail.com> recipient rejected mi.jn.ip.ad.re.ss is in RBL
Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee


Hopelijk kan iemand hier mij mee helpen of heeft ervaring met deze melding

Gr. Randy
 
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <blabla@hotmail.com> recipient rejected mi.jn.ip.ad.re.ss is in RBL
Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79

Je ziet de term RBL vallen. Dat is de Realtime Block List, oftewel een spamlijst.

Klaarblijkelijk staat jouw ip-adres op die Realtime Blocklist.

Dus....... Het wordt tijd dat je je pc laat scannen op spyware en andere zaken. Ook virussen etc. moeten gescand worden.
Dit moet gebeuren op alle pc's/laptops in jouw thuisnetwerk, want jullie gebruiken allemaal dat ene ip-adres.

PS: Ik ga er vanuit dat mi.jn.ip.ad.re.ss je publieke ip-adres is dus niet een 192.168.x.x of 10.x.x.x of 172.x.x.x ip-adres, want dat zijn nl. lokale adressen.
Je publieke ip-adres kun je achterhalen op http://www.watismijnip.nl

Succes,

Tijs.
 
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <blabla@hotmail.com> recipient rejected mi.jn.ip.ad.re.ss is in RBL
Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79

Je ziet de term RBL vallen. Dat is de Realtime Block List, oftewel een spamlijst.

Klaarblijkelijk staat jouw ip-adres op die Realtime Blocklist.

Dus....... Het wordt tijd dat je je pc laat scannen op spyware en andere zaken. Ook virussen etc. moeten gescand worden.
Dit moet gebeuren op alle pc's/laptops in jouw thuisnetwerk, want jullie gebruiken allemaal dat ene ip-adres.

PS: Ik ga er vanuit dat mi.jn.ip.ad.re.ss je publieke ip-adres is dus niet een 192.168.x.x of 10.x.x.x of 172.x.x.x ip-adres, want dat zijn nl. lokale adressen.
Je publieke ip-adres kun je achterhalen op http://www.watismijnip.nl

Succes,

Tijs.

Oke, hier was ik inmiddels zelf ook achter en ga er morgen mee aan de slag. Alleen verklaart het nog niet helemaal waarom hij het zonder router wel doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan