Beste mensen,
Ik zit hier met een probleem dat niet is op te lossen lijkt het wel.
Mijn netwerk:- Modem
- Router Cisco WRT120N
- Wireless Extender
- 5x PC's
Ik kan met mijn mail van UPC niet versturen maar wel ontvangen. Dat is in de normale opstelling dus via de router aan de modem.
Koppel ik de router af en zet mijn pc direct op de modem dan doet hij het wel. Je zou zeggen het zit in de router of firewall. Verschillende routers geprobeerd, alle firewall instellingen uitgezet werkt nog niet.
De instellingen in netwerkadapters heb ik ook allemaal gecheckt.
Maar...
Als ik in de normale opstelling, vanaf mijn Hotmailadres, en Windows Live Mail met pop3 en smtp instellingen verstuur smtp dan kan ik gewoon mailen.
Dingen die ik dus heb geprobeerd:
- Instellingen veranderd, gecheckt Configuratiescherm.
- Firewall uitgeschakeld, zowel pc als router.
- Andere routers geprobeerd.
- UPC gebeld voor recente gegevens, en gevraag of iemand me kon helpen maar dat konden ze niet omdat
het volgens hun binnen het netwerk zit. Omdat ik rechtstreeks via modem wel kan mailen.
- De foutmelding geGoogled.
Configuratie:
Emailaccount: blabla@upcmail.nl
POP3 server : pop3.upcmail.nl
SMTP server : smtp.upcmail.nl
Foutmelding:
Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.
Het geweigerde e-mailadres is blabla@hotmail.com.
Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <blabla@hotmail.com> recipient rejected mi.jn.ip.ad.re.ss is in RBL
Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Hopelijk kan iemand hier mij mee helpen of heeft ervaring met deze melding
Gr. Randy
Ik zit hier met een probleem dat niet is op te lossen lijkt het wel.
Mijn netwerk:- Modem
- Router Cisco WRT120N
- Wireless Extender
- 5x PC's
Ik kan met mijn mail van UPC niet versturen maar wel ontvangen. Dat is in de normale opstelling dus via de router aan de modem.
Koppel ik de router af en zet mijn pc direct op de modem dan doet hij het wel. Je zou zeggen het zit in de router of firewall. Verschillende routers geprobeerd, alle firewall instellingen uitgezet werkt nog niet.
De instellingen in netwerkadapters heb ik ook allemaal gecheckt.
Maar...
Als ik in de normale opstelling, vanaf mijn Hotmailadres, en Windows Live Mail met pop3 en smtp instellingen verstuur smtp dan kan ik gewoon mailen.
Dingen die ik dus heb geprobeerd:
- Instellingen veranderd, gecheckt Configuratiescherm.
- Firewall uitgeschakeld, zowel pc als router.
- Andere routers geprobeerd.
- UPC gebeld voor recente gegevens, en gevraag of iemand me kon helpen maar dat konden ze niet omdat
het volgens hun binnen het netwerk zit. Omdat ik rechtstreeks via modem wel kan mailen.
- De foutmelding geGoogled.
Configuratie:
Emailaccount: blabla@upcmail.nl
POP3 server : pop3.upcmail.nl
SMTP server : smtp.upcmail.nl
Foutmelding:
Het bericht kan niet worden verzonden. De verificatie-instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] zijn mogelijk niet juist. Je vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar Problemen oplossen in Windows Live Mail en raadpleeg de sectie Ik heb problemen met het verzenden van e-mail. Als je hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt je contact op met je serviceprovider voor e-mail.
Het geweigerde e-mailadres is blabla@hotmail.com.
Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.1.1 <blabla@hotmail.com> recipient rejected mi.jn.ip.ad.re.ss is in RBL
Server: 'smtp.upcmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
Hopelijk kan iemand hier mij mee helpen of heeft ervaring met deze melding
Gr. Randy