SMTP mails zitten vast in queue

• Onderwerp starter Onderwerp starter jneyt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jneyt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Ik heb hier al een tijdje op zitten zoeken, maar krijg het maar niet opgelost.
Heb dus een webserver opgezet, en ik host hierop een zelf ontwikkeld forum, als de leden geregistreerd zijn ontvangen ze een email met hun inloggegevens. Ik maak hiervoor gebruik van SMTP.

Ik heb 127.0.0.1 (localhost) ingesteld bij computers die toegelaten moeten worden, maar de mails blijven vastzitten in de mailroot/queue. Ze komen er niet uit.

Nu had ik gehoord dat mijn isp (skynet) poort 25 blokkeert en dat het daarom niet mogelijk is.
Ze willen namelijk dat je hun eigen smtp-server gebruikt (smtp.skynet.be). Maar als ik deze instel geeft m'n aspx pagina de volgende foutmelding:

Exception Details: System.Net.Sockets.SocketException: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host

Ik heb hier echt al een eind op zitten zoeken, en ik zou dit graag opgelost zien, jullie zijn mijn laatste hoop :p

Alvast bedankt

ps: OS: Windows Server 2003

Eerste tests die je kunt doen vanaf de W2003 server:
1. Kan smtp.skynet.be wel via je DNS server opzet gevonden worden?
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup smtp.skynet.be
2. Kan smtp.skynet.be wel bereikt worden op de SMTP poort?
Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet smtp.skynet.be 25

Indien niet allebei goed werken, dan kunnen er problemen zijn:
1. smtp.skynet.be heeft (Internet-)problemen
2. je server heeft (Internet-)problemen:
a. DNS server setup van je server klopt/werkt niet goed voor Internet-apparaten: naam-naar-ip omzettingsinstellingen kloppen niet
b. Firewall problemen op de server zelf of in de firewall van je Internet-router
c. Ip-instellingen van je server kloppen niet, in de sfeer dat het verkeerde interne netwerk is aangegeven, een ip-conflict bestaat, de standaardgateway niet het interne ip-adres van de router is, verkeerde subnetmask etc. (Dit is alleen van toepassing als bijv. ook Internet websites etc. vanuit de server niet bereikt kunnen worden).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan